Tja de tit zegt het al, mijn jonge springpaard en ik hebben een probleem met het landen na een sprong.

Het zit zo, mijn paard heeft echt een enorm lange nek! Tijdens het gallopperen in het parcours komt hij mooi op de achterhand en schuift hij zijn nek netjes rond aan de teugel, ik moet soms zelfs oppassen dat hij zich niet opkropt. Bij de sprong maakt hij zich echter helemaal lang en schuift hij zijn nek maximaal uit. Ik moet mijn handen bij het 'hangpunt' dus ook flink naar voren doen (als ik mijn handen zo ver naar voren doe bij mijn andere paard steek ik mijn handen bijna voor zijn hoofd uit). Bij de landing schuift hij zijn nek echter nog niet weer meteen in maar ik moet wel met mijn bovenlichaam naar achteren omdat ik er anders meteen voorover af kukel. Zo kan ik niet meer voldoende meegeven waardoor hij een klap in zijn mond krijgt of de teugels door mijn handen glippen. Dit geeft voor hem zeer veel onrust.
Hij wil ook nog wel eens jolig doen na de sprong als we er in eenflinke galop op af komen, dus dan laat ik mijn teugels liever niet te lang worden en ik blijf ook liever niet te lang voorover zitten.
Hoe kan ik dit nou precies verbeteren?
Ik krijg gewoon les van 2 verschillende instructeurs maar ik looper nu gewoon echt op vast. Ik heb dit probleem ook echt bij geen enkel ander paard...