Mijn haflinger rechtrichten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iKay

Mijn haflinger rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:35

Hallo Bokkers,

Ik had eens even een vraag voor jullie. Mijn haflingertje doet bijna alles goed, alleen heb ik zelf nog wat problemen met het rechtrichten. Ik heb het al eens gedaan, maar ik vind het enorm moeilijk om te doen. Dat is eigenlijk het enigste wat ik moeilijk vind.

Nu mijn vraag is eigenlijk, weet iemand van jullie een makkelijke oefening om mijn paardje recht te richten? Liefst iets gemakkelijk om te doen, en geen moeilijke woorden haha :P

alvast heel erg bedankt!

Anoniem

Re: Mijn haflinger rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:13

Wat vind jij rechtrichten? Rechtrichten is zo'n hippe term die iedereen maar rondsmijt, maar wat wil je met rechtrichten? Is je paard scheef? Sterk op 1 kant?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:02

Als je paard niet recht is, zullen de andere oefeningen ook niet helemaal gaan zoals ze moeten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:48

RT-D >>> RT-V

iKay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:57

Hij loopt scheef :p

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:02

'Rechtrichten' is niet 1 ding of oefening, maar is het hele proces van beide kanten gelijk belast en soepel maakt. Dat doe je door correcte stellling en buiging en het rijden van oefeningen (heel beknopt dit). Als een paard niet recht is gaan dingen zoals aanleuning en figuren rijden ook niet goed, en belangrijk is in eerste instantie ook dat je zelf recht bent. Maar de enige die je daar mee kan helpen is een goede instructeur, vanachter de pc wordt het heeel lastig om je gerichte tips te geven.
En pas inderdaad op met de hype van het rechtrichten alsof dat een nieuwe methode is, rechtrichten is namelijk gewoon onderdeel van elke goede training en les.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:19

Heb je les?

Dat is denk ik stap 1 :)