Hebben jullie tips op gecontroleerd te galopperen, in voltes rijden helpt niet veel dus misschien dat jullie oefeningen hebben? Of ervaringen hebben? Alle tips zijn welkom!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tammy_ schreef:iets meer achtergrondinformatie is denk ik wel handig. Waarom is het nu niet gecontroleerd? Hoe oud is je paard, rijd je in de bak of buiten?
mirriezz schreef:en de andere gangen? gaan die wel gewoon ok, of is ze daarin ook al verschrikkelijk heet? doet ze bij iedereen zo (als ze met anderen galoppeert)?
Tammy_ schreef:En doet ze dat racen ook met longeren, of als er een ervaren iemand op rijdt (instructrice oid)? En als je buiten rijdt, doet ze het dan ook?
Het rennen in galop kan vanalles betekenen. Vluchten voor een slecht passend zadel of zere rug, maar ook onbalans of ondeugendheid. Misschien kan iemand het een keer filmen? Met beeld er bij is het een stuk makkelijker te begrijpen wat er gebeurd. Een goede instructeur/trice is uiteraard ook geen slecht idee, die kan je direct helpen en misschien ook voorkomen dat je merrie gaat rennen.
nanoukkie schreef:Nou je moet als je haar gecontroleerd wil laten lopen zeker en vast niet gaan laten lopen totdat je het echt helemaal onder controle hebt..
hopelijk had je iets aan de oefningen
en heb je een instructrice?
Bralindy schreef:Ga ook bij jezelf na; wanneer gaat het fout? Wat ik ook in het filmpje zag is dat zij niet ineens POEF weg is, maar lijkt op te bouwen, hoofd omhoog en duidelijk niet ontspannen is. Het is zelf ook je paard kennen en eigenlijk terug nemen wanneer je voelt van; ik verlies controle ze gaat harder en terug te gaan naar draf.
Ik ben eigenlijk van mening dat je eerst hard aan je ontspanning moet werken (je zit er zelf ook niet relaxt op heb ik het idee), samen werking en sterker worden SAMEN met een instructrice. Laat de galop even links liggen.