) Vandaar dat we op 60cm en 70cm gestart zijn, maar Parti kan volgens mij véél beter!Mijn springervaring tot nu toe:
Voordat ik Parti kreeg, heb ik 2 keer een springlesje gevolgd op de manege waar een vriend van mij rijdt. Met Parti heb ik tot nu toe 2 uitgebreide en 2 kleine springlessen gehad (zo nu en dan springles van mijn dressuurinstructeur en springles van een springinstructrice). Hierbij hebben we al veel geleerd. Ook hebben we in december een klein parcoursje gesprongen (6 hindernissen, 60cm) en heb ik met een stalgenootje een keertje puppysprongetjes gemaakt.
Punten van verbetering:
-Tempocontrole (al ging dat gisteren best goed volgens mij!
) -Afstanden inschatten
-Landen in de goede galop
-Mijn beweging/houding tijdens de sprong
-Paard goed op blijven sluiten voor de sprong (hij glipt er nog wel eens tussenuit, vooral bij een dubbel)
Dit laatste punt hadden we gisteren tijdens beide parcoursen ook last van. Omdat springen voor mij nog best nieuw is vergeet ik wel eens om Parti tussen mijn benen te houden, waardoor hij er wel eens tussenuit wil piepen. Geen harde weigering, maar wel fout. Meestal ben ik dan nog bezig met 'herstellen van de vorige hindernis' en let ik niet genoeg op bij de volgende. Vandaar dat dit ook vooral gebeurt bij dubbelsprongen.
Tijdens het inspringen waren alle paarden erg wakker (het voelde alsof Parti elk moment kon ontploffen) en hebben we nog even onbedoeld de piaffe geoefend
(er kwam een paard met wagen langs wat Parti zijn tuigerbloed weer even naar boven bracht), dus ik was extra zenuwachtig.Maar ondanks dat heeft Parti het super gedaan en ben ik zeer tevreden!!
Nog even een klein paspoortje en dan de filmpjes:
Naam: Pytron's Particolare (Parti)
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5
Stokmaat: >1.70
Afstamming: Peru's Scen Tao (appaloosa) x Sire (tuigpaard)
Parcours 60cm
Parcours 70cm
Bedankt voor het lezen en kijken! Ik ben erg benieuwd naar tips/verbeteringen
Ik kan ze wel zien, maar moet ze daarvoor openen in Youtube zelf.