Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther43 schreef:Ik zit met een vraag en kwam mijn antwoord niet tegen met de zoek functie.
Ik rij een 3 jarig paard dat dit voorjaar 4 wordt. Ze is vorig zomer beleerd en erg gemakkelijk en rustig. Ik ben nu zover dat ik haar lekker ontspannen en nagefelijk kan laten lopen. Nu wil ik graag beginnen met wijken aanleren en mijn gevoel zegt dat dit wel kan. Wat denken jullie hierover? (ik heb wel les, maar dan heb je de mening van 1 persoon, ik wil graag meerdere onderbouwde meningen horen). En als ze dit snapt, zou ik dan al verder kunnen met schouder binnen of travers qua cognitieve en fysiek vermogen van het paard op deze leeftijd?
Ook ben ik benieuwd of jullie vinden dat een paard van 3.5 al de volledige 3 kwartier (wat ik rij), nagefelijk moet lopen, afgezien van het warm rijden en uitstappen. Dit doet zij namelijk nog niet en komt zo nu en dan wat omhoog, wat ik persoonlijk nog geen probleem vind.
Bedankt!