Niet stilstaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jumpingnick

Niet stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:42

Afgelopen weekend was het dat zo ver. Onze eerste springwedstrijd. Hard voor gewerkt maar t resultaat was er.

Maar toen we snel wouden groeten (dus netjes stilstaan en daarna galopperen) kwam hij ineens omhoog en begon te rennen. Uiteindelijk een fijn rondje gereden maar in de barrage deed hij precies het zelfde weer. En dan niet een beetje huppelen maar echt steigeren en maaien in de lucht met zn benen.

-Iemand Tips?

Anoniem

Re: Niet stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:43

Waarschijnlijk was je paard gewoon heel enthousiast :D Ik zou er dan niet voor kiezen om stil te staan bij het groeten maar te blijven stappen. Kost je een klein beetje punten maar dat zou ik er voor over hebben.

dyonnerso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:25

Misschien heel snel groeten? Dus dat je nét stilstaat, snel groeten en doorstappen? Ook denk ik een overdosis enthousiasme :p

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:27

Doet hij dit bij het gewoon rijden ook ?
Anders veel oefenen ;)

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:06

Als hij ook tijdens het trainen niet stil wil staan is het handig om hem te trainen. Dus een paar secondes stilstaan en als beloning weer gaan lopen dat herhalen en rustig opbouwen totdat hij een paar minuten stil kan staan.
Als het alleen op wetstrijd is kan het misschien zijn dat hij gevoelig is voor geluid dan is het handig om een oornetje te nemen.
Het kan ook zijn dat hij jouw spanning voelt. Dan gewoon zelf proberen rustig te zijn
Het kan natuurlijk meer redenen hebben.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:00

Ik heb hier laatst ook een tip voor gegeven in een ander topic.
Kijk even naar één van mijn laatste berichten. :D

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:08

paard leren stil te staan is gewoon heel erg basis training, een paard dat niet stilstaat daar stap je gewoon niet op, simpel toch.
Is dit moeilijk aan te leren, nee zelfs al bij de eerste training zal het paard stil blijven staan.
nooit een paard tegen gaan houden, stilstaan is gewoon geen voorwaarts meer vragen, lijkt mssn te simpel om waar te zijn maar het werkt echt wel.
Als je interesse zou hebben kom dan ook naar mijn clinic, deze gaat onder andere ook over dit probleem. (zie mijn ondertekst)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:16

Meenemen in de training dat ook halthouden er gewoon bij hoort en op oefenparcours. Vaak is het spanning van de ruiter die dit gedrag op concours veroorzaakt.