Ik heb een probleem met mijn shetlander. Onder het zadel is ze heel erg snel en eigenwijs en in draf is ze bijna niet te houden. Ook gaat ze heel snel in galop en kan ze nog wel eens opzij springen. Ik heb een bijrijder (M) voor haar alleen zij kan Diva soms echt niet bij haar houden, ook al kan ze al erg goed rijden voor haar leeftijd (M is 7 of 8 jaar oud). Ook kent ze de hulpen niet allemaal goed, ze is niet professional ingereden. Diva heeft ook niet heel erg veel conditie en is te dik, dus ik ben bang dat als ik haar van te voren even longeer ze gauw moe is. (we zijn bezig met conditie op te bouwen door met haar te fietsen, vrijspringen etc en ze is al veel aan het afvallen.)
Nu heb ik ook al aan een andere oplossing gedacht dat ik Diva heel af en toe een keer een kwartiertje ga rijden, maar ik ben eigenlijk wel te lang (ik ben 160 en weeg 40 kilo, Diva is ong 95 cm). Dat dan ong. 1 tot misschien 2x in de week. Raden jullie dat aan? Ik ga heus niet 7 dagen in de week 2 uur rijden, maar dus af en toe een keertje, 1 tot 2x in de week een kwartiertje, zodat ze de hulpen wat beter gaat begrijpen.
Als jullie nog andere tips hebben, graag!

nog een paar foto's: