Ik heb 2 weken geleden mijn bijrijdpony overgekocht, Vandaag hebben we ons eerste B wedstrijdje gereden ^^
Ik ben in de eerste proef 1e geworden met 185 en in de tweede proef 2e met ook 185.
Ik heb zelf voordat ik Chelsie reed alleen maar gelest op een manege, dus ik moet nog veel leren.
Chelsie is een 11 jarige merrie uit Kazimir (v. Samber) en getraind tot Z niveau.
Ik wou graag onze vooruitgang laten zien van toen ik dr net reed en nu

1. Dit was mijn eerste keer echt serieus rijden op haar. (ongeveer 10 weken terug met beugels op springstand, beugelriemen waren te kort voor mijn benen)
2. Idem.

Verbeteren : Teugels normaal vasthouden, Naar voor kijken, recht op zitten, armen knikken
3. poging tot wijken....

Verbeteren: Recht zitten, paard mag meer, niet te moeilijk denken
2 Weken geleden:
4. Middendraf

Verbeteren : Handen dragen, vooruit kijken, rechtop zitten, tenen naar binnen, Kleine tactfout

5. Galopje

Verbeteren: Hakken uitdrukken , handen voor me houden , paardje valt een beetje uit elkaar.
Vandaag op de wedstrijd:
6. Drafje

Verbeteren: Hakken naar beneden, spanning..
7. halsstrekken

Verbeteren: Meer zakken, tempocontrole
8. Galopje

Verbeteren: meer onder me houden, tempocontrole, tenen naar binnen
9. weer een drafje

Verbeteren: spanning..
10. Miscommunicatie....

11. Blij meisje ^^

Over het algemeen heb ik moeite met de tempocontrole. Ze word snel een beetje loperig/showerig wanneer ze aan het werk moet en het teugelcontact houden.
Ze mag ook voor in de B meer lengte in de hals hebben, en het halsstrekken moet nog een stuk beter.
Ik heb natuurlijk wel les met haar, maar ik ben benieuwd of jullie nog nuttige tips en trics hebben waar ik mee aan de slag kan.