Na 18 jaar ben ik eindelijk weer aan het paardrijden - en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ik rij zo'n 3 uur per week op een manage bij mij in de buurt. Ik rijd daar op een paard en een E-pony. Met het paard gaat het allemaal lekker (voor een beginner dan he

Dit is wat ik doe:
Been - geen reactie. Harder been - geen reactie - Klein schopje - geen reactie - Tik met de zweep - een kleine dribbel word ingezet. Op dit moment denk ik he he we gaan en begin omhoog te komen voor de lichtzit - daarna valt hij weer terug in stap. En herhaal tot we er uiteindelijk wel inzitten. Soms hebben we dit 1 keer - en soms (zo als gister) blijft dit terug komen. Wat ik gisteren merkte is dat mijn hulpen dus steeds grover worden om maar een reactie te krijgen. En dat lijkt mij dus uiteindelijk niet ideaal.
Gisteren was een beetje hectisch normaal kan ik altijd ff nog een beetje bomen met mijn instructrice - maar dat zat er gisteren niet in. Dus ik wou dit graag aan jullie voorleggen: Waar ga ik de mist in? Is het beter om gelijk met een grovere hulp in te zetten - en dan gaan afbouwen? Of juist niet? Alle tips zijn ontzettend welkom.