Appie beleren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Appie beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:36

Hay,

na heel wat pogingen gebok, vallen, nageschopt en over me heen gelopen te zijn heb ik besloten weer op Appie te stappen van t voorjaar. Maar dan pak ik het wel anders aan. Ik wil nu alvast gaan trainen... Eigenlijk ben ik al 3 jaar aan het longeren en oefenen maargoed. Ik heb in de tussentijd veel grondwerk gedaan omdat ik hem in t begin nogal respectloos vond, maar dat is echt verbeterd! Ik heb altijd op hem gestapt (en er weer afgedonderd) met een longeertouw. Maar ben er toch nu best wel zeker van om het zonder te doen. Omdat aan het longeertouw toch altijd gekloot is. Draaien is namelijk niet zo ideaal aan het longeertouw :') Ik had misschien het idee om een halstertouwtje om zn nek te doen als ik er van t voorjaar opstap en dat ik die dan kan vastpakken voor t geval ik er bijna af donder. Mn houding is zeker verbeterd en het paardrijden en blijven zitten gaat gewoon super goed veel beter dan 3 jaar geleden! :j Ik vraag jullie om tips, en hoe jullie t gedaan hebben, en hoe kan ik nu vast beginnen met trainen.. Verder is hij erg braaf met erop stappen en alles. Snapt stilstaan en sturen en been maar meestal gaat hij in draf onverwachts kloten

Op naar poging 5 die zeker gaat lukken na 3 jaar!

Let op: het gaat alleen om t beleren en een ruiter accepteren. Verder zal ik er niet meer opgaan want ik vind dat ik te groot en te zwaar ben.

3 jaar geleden:

Afbeelding

Niet zolang terug
Afbeelding[/quote][/quote]

Mooi paardje is t toch <3
Afbeelding

FjordHorse

Re: Appie beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:48

Ik zou een goede lesgever onder de arm nemen.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:52

Die heb ik zoiezo al een instructeur maar niet bij Appie. T lijkt me handig als die eerst beleerd wordt.

depbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:58

Wat een prachtige pony!

Wees voorzichtig met het rijden aan de longe met deze maat pony. Als hij omdraaid (en dat kunnen ze heeeeeel snel!) dan kan de longeerlijn ook om jou heen slaan en als hij er dan vandoor gaat en je valt eraf blijf je hangen in de lijn.

Mocht je toch besluiten om hulp en tips te willen van een professional, pb me dan of kijk op mijn profiel voor mijn website!

Succes!

Gr Esther

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:58

Ik denk dat ze een instructeur bedoeld om je te helpen beleren. Is namelijk wel zo handig dat dat gelijk goed gebeurd. Zeker omdat het al eens fout gegaan is.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:04

Snap ik maar we hebben er al eerder een instructeur bij gehad

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:06

ElisaAppie6 schreef:
Die heb ik zoiezo al een instructeur maar niet bij Appie. T lijkt me handig als die eerst beleerd wordt.

Denk fout...

Zeker met het beleren kan je het maar 1 x goed doen en zo te horen is het al niet goed gegaan.
Dus met beleren zorgen dat er ervaren hulp bij is als je het al zelf doet en niet uitbesteed.
Een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen de mijne zadelmak was is les nemen!
Zo belangrijk en van ervaren iemand kan je zoveel tips krijgen voor een groen paard,
heb er echt heel veel aan gehad.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:09

Ik zal eens gaan kijken of er iemand in de buurt is te vinden. Bedoel je die dan helpt met aanwijzingen geven tijdens beleren?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:09

> RT-V

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:03

ElisaAppie6 schreef:
Ik zal eens gaan kijken of er iemand in de buurt is te vinden. Bedoel je die dan helpt met aanwijzingen geven tijdens beleren?

Iemand die ervaring heeft met zadelmak maken, iemand die de lichaamstaal van een paard begrijpt, iemand die weet hoe je een paard wat aanleert, iemand die weet welke stappen je het beste kunt nemen. Zadelmak maken is niet opstappen wegrijden, dat is een heel ingewikkeld proces waar jij blijkbaar nog niet genoeg ervaring in hebt. Zonder longeerlijn doen is funest als je pony nog niet aan de hulpen is of als er niemand is die je assisteert om hem aan te drijven vanaf de grond. Als ie dan omhoog komt trek jij m moet jouw lengte zo onderuit. Dus wees echt voorzichtig en rustig, voor jou en je pony.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:14

ElisaAppie6 schreef:

Dat bedoel ik dus. Zoek iemand die je met DIT paard kan begeleiden want kennelijk heb je niet de nodige ervaring om dit te doen zelf. Die redenering van je is geheel fout. Zoals Joolien zegt: iemand die ervaring heeft met zadeldak maken, die de lichaamstaal snapt en die je kan begeleiden elke stap gedurende dit proces! Het is echt meer dan gewoon kruip erop, zit de bokjes uit en rijd dan vrolijk weg.