Sorry als dit hier niet goed staat. Ik heb meerdere vragen en heb geen idee waar dit precies geplaatst moet worden.
Ik begin vanaf volgende week opnieuw met mijn bijrijdpaard. De eigenaresse van het paard heeft geen tijd meer voor haar en heeft mij gevraagd het paard bij te rijden. Wanneer dit niet gaat lukken, zal ze worden verkocht.
Voor mij is dit de ideale gelegenheid om weer een beetje terug te komen in de sport (ik heb een aantal jaren niet kunnen paardrijden wegens andere prioriteiten). Het probleem is echter dat het paard al vier maanden (onder het zadel) stil staat en alles als het ware alweer is 'verleerd'. Ze durft niet meer op de trailer, is niet meer verkeersmak en zal vrijwel alles opnieuw moeten oppakken.
Ten eerste wil ik vragen hoe ik haar het beste opnieuw kan oppakken om conditie en kracht op te bouwen. Ze is eigenlijk een tijdbom aan energie waardoor ik er niet direct op wil stappen. Ik heb geen beschikking over een binnenbak, longeercirkel o.i.d. Wel heb ik de middelen om met haar te gaan trainen.
Daarnaast krijgt ze nu geen krachtvoer in verband met het feit dat ze nu niet werkt. Ik vraag me af welk voer het beste geschikt is voor haar wanneer ze weer terugkomt in de sport en hoe je dit het beste kan opbouwen.
Ik wil niet de indruk wekken dat ik dit alleen doe voor mijzelf. Uiteraard moet ik eerst kijken of het klikt en zal het opbouwen van vertrouwen de eerste stap worden. Daarbij beschik ik over enorm veel geduld en zal ik haar op eigen tempo laten werken.