Paard na 2 jaar weer zien en rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heleen210

Paard na 2 jaar weer zien en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 13:21

Hoi,

2 jaar geleden heb ik mijn paard verkocht en ik heb daar nog steeds geen spijt van.
Sindsdien heb ik geen paard meer aangeraakt en eigenlijk kreeg ik steeds meer zin om weer te gaan rijden.
Ik heb dus contact opgenomen met de nieuwe eigenaren en ik mag volgende week een keer op mijn 'oude' paard rijden.
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
En daarmee bedoel ik zowel het weer rijden na 2 jaar als het terug zien van je paard.
Hoe was dat voor jullie? Was het een positieve of negatieve ervaring?

PowerReiner

Re: Paard na 2 jaar weer zien en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:32

Ik ben toevallig een paar maanden geleden naar mijn paard gegaan een jaar nadat ik hem verkocht had.
Moeilijk. Heel fijn om hem te zien, ik mocht ook even gaan rijden. Het liefste had ik hem opgeladen en meegenomen. Ik heb net als jou ook nog steeds spijt dat ik hem verkocht heb.
Ik had er met name last van dat hij dingen anders regelde als ik. Zo kwam ik op zondagmiddag en stond het paard binnen met stralend weer, zonder een plukje hooi. Ik wilde hem toen naar buiten doen en even in de paddock met hem spelen maar helaas, alle paddocks waren vol. Wat betekent dat er veel te weinig paddocks zijn en hij dus grootste gedeelte van de dag binnen stond.
Dat soort dingen doen pijn. Dat hij mager oogde helpt dan ook niet mee.

Op de terug weg heb ik de auto moeten stil zetten omdat ik de weg niet meer zag door de tranen, daarnaast ook half paniekerig en kwaad op mezelf hoe ik zo stom had kunnen zijn hem te verkopen.

Voor mij was het dus echt heel naar. Voorheen wist ik niet of het verstandig zou zijn, en zelfs na het bezoek weet ik het niet. Enerzijds heel fijn hem weer even te zien en vast te houden, anderzijds is het verschrikkelijk moeilijk, ook om hem weer achter te laten.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:34

Ik heb het ook eens gedaan, maar vond het wel heel moeilijk.
Het paard is gewend aan andere mensen en gedragingen, ik zag dat heel duidelijk en ze was een beetje in haar oude gedrag vervallen. Vond ik niet leuk om te zien.
Het kan natuurlijk ook heel leuk zijn om elkaar weer te zien.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:43

PowerReiner: TS heeft geen spijt van de verkoop. Lees maar even terug.
Helaas voor jouw paard heeft het niet goed uitgepakt en heb je er wel spijt van.

TS, Ik ken wel ervaringen van anderen, allemaal vinden ze het maar zo, zo en hebben ze er allemaal een nare nasmaak van, dus niet zo leuke ervaringen, om diverse redenen.

Maar ja verkocht is verkocht en dan heb je er niets meer over te zeggen, helaas.

Hopelijk wordt het voor jou wel een leuke ervaring, want het hoeft niet altijd een vervelende ervaring te zijn.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:50

O inderdaad, over het woordje geen heen gelezen, in dat geval kun je mijn bericht als onverzonden beschouwen :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:50

Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf waar je paard terecht gekomen is.
Zo komt de vorige eigenaar van mijn pony ook nog ongeveer 2 x in het jaar, we gaan even bij de paardjes kijken en maken er samen een leuke dag van.
Inmiddels zijn we dus al meer vrienden geworden dan nieuwe-oude eigenaar.