slagchoco_91 schreef:ooit eraan gedacht om eens goed te zoeken op bv. marktplaats? soms kom je mensen tegen die op hun eigen paarden privé-les geven. Voor 56 euro zo je best eens 1 x in de twee week les kunnen krijgen. Natuurlijk is dat minder vaak maar ik denk dat als je goede aandacht krijgt je er veel meer van leert.
Je ontspanning vinden is soms lastig inderdaad. Beeld je in dat je lekker op de bank zit in je huispak (om maar een voorbeeld te noemen ) Je focus hoeft alleen te liggen op het paard, de instructie en ontwijken van de andere les paarden. Doe je andere zorgen/bezigheden in een denkbeeldig doosje, dat komt na het rijden wel weer. Als je dat eenmaal lukt zul je ook merken dat paardrijden heel therapeutisch werkt , probeer ook je paard te voelen , laat zijn loopbewegingen soepel door je lichaam heen gaan

Ik woon in het 'onbewoonde' paardwereld. Ik heb net gekeken en de dichtstbijzijnde die ik heb gevonden was 12 KM en €10 per uur, ze heeft 6 jaar rij ervaring (wat ik best weinig vind, en ze zit zo'n beetje net als ik op de foto
) maar goed mijn ouders gaan me sowieso me niet brengen en ik heb eigenlijk liever om bij een gediplomeerde instructrice te rijden, omdat ze een opleiding hebben gedaan.
Dan maar mijn resten van mijn spaargeld gebruiken om de privéles te volgen.
aeolusnr1 schreef:Ik ga helemaal mee met wat "xxdomiixx" al zei.
Je verschuilt jezelf en praat jezelf goed op basis van tjaaa het is nu eenmaal zo , nee dat is niet zo, daar kan je zelf heel veel aan veranderen.
plus er zijn nog heel wat andere fouten zichtbaar, op de eerste foto waar je zogezegd het paard vraagt terug te komen, daar zit gaat jouw bovenlichaam idd heel veel overdreven naar achter maar jouw zit staat nog steeds heel duidelijk in de vooruit, heel dikke fout die het paard zal doen twijfelen wat wordt er hier nu juist gevraagd.
Het boek dat aangeprezen werd is idd een heel goed boek.
Maar dit in de praktijk brengen kan alleen onder goede begeleiding, dat kan je echt niet leren door een enkel boek te lezen, om hier echt aan te werken is privé les de enige goede keuze.
kan of wil je dit niet, tjaaaa ofwel blijf je dan verder op dit niveau verder rijden , kan ook best leuk zijn, maar om echt te verbeteren, en dat kan uiteraard altijd, dan kan dit enkel door echt les, en heel veel oefening, en dan spreken we over jaren oefening.
Ik weet nu ook denk ik het probleem, ik heb net een film(pje) gezien van 3 jaar geleden. Ik zat daar heel erg naar voren en mijn instructrice zei dat ik meer met mijn bovenlijf naar achteren moet.
Verder, na dit filmpje heb ik eentje van 1,5 jaar geleden gekeken, hier kon ik niet lichtrijden (moet je voorstellen, ik reed toen 1,5 jaar en ik kon niet lichtrijden.) dus ik werd aan een longe gezet zonder beugels en dat deed ik prima, ik heb (bijna) altijd zonder beugels de 'correcte' zit (ik zat/zit dan niet in 'de holle stoeltjeszit'), heel erg jammer dat het niet gefilmd is door mijn vader, vorige week hebben we een zonder beugels les gehad : Mijn instructrice zei toen dat mijn houding verbeterd was; nou week erna weer met beugels gereden en ik zat hoe ik zat die week ervoor.
Ik denk dus dat ik ben aangeleerd om naar achter te gaan zitten met mijn rug, die dan hol maken en mijn voeten gaan dan automatisch een stuk naar voren x3
Heel erg bedankt, ik voel zelf wel als ik die filmpjes zie van mezelf heel erg onzeker (Tja dan dacht ik op het paard dat ik meer ontspannen zat, maar als ik het zie is het nog erger)
Poeh, dat boek gaat me wel wat kosten. €40 
Starbreeze schreef:Gewoon zonder beugels rijden! Dan moet je wel recht zitten. En zo train je je buik en rugspieren ook nog eens.
Ik zit dus wel 'rechter' zonder beugels, maar als ik weer met beugels rijd is er geen verschil
Ingrid_92 schreef:Er zijn oefeningen die je thuis kunt doen voor een betere houding/betere balans. Zoek daar maar eens op

Een aantal voorbeelden vind je ook in dit filmpje, al gaat het hier meer om warming up. Maar de oefening met de bal is wel erg goed:
[
Video ]
Met de bal hebben we met lo gedaan deze week
, het werkt wel een beetje (nog steeds erge spierpijn ervan
)