tempocontrole

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanymella

tempocontrole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:27

Beste bokkers,

Ik rijd 2 jaar op een manege met instructrice. Morgen ga ik weer rijden op een fries paard , alleen ik heb een paar problemen;

Ik weet niet of hier nog topics over zijn gemaakt , zo jaa , kan je het dan even aangeven dat zou fijn zijn :)

nou , probleem 1:
Ik rijd dus op een paard , en als ik eenmaal in galop zit , dan haakt hij na een paar stappen af. Ik probeer nog been te geven, maar hij reageert daar niet op. Ik denk dat het door controle , tempo gaat en de overgangen. Maar als jullie wat anders denken, vertel! graag tipss !!

Probleem 2;
Als ik met me fries , een volte rijd dan loopt hij te diep. Dat betekent dat ; hij zijn hele nek naar de grond "duwt" , dus dan komt alle druk op de teugels , die ik vast moet houden waardoor mijn handen erg pijn gaan doen! Ik wilde hem liever nageeflijk rijden , door ontspannen in mijn handen , maar dan gebeurt er dus dat. Mijn instructrice zei dat hij meer voorwaarts moest lopen op de achterhand , maar ik snap daar niet veel van. Hebben jullie nog tips ?

als er nog topics over zijn, stuur ze!
En anders , kunnen jullie mij tips en advies geven voor deze 2 problemen?

Groetjes,
Melany

midgie

Re: tempocontrole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:27

Ik denk bij 1 dat het paard de galop of lastig vind, of jou zit neemt hem terug, vraag aan je lesgeefster of ze eens mee wil kijken.
Bouw je hulpen goed .

Veel friesen gaan snel te diep lopen, dat komt omdat die van nature een vrij stuwende achterhand hebben, jou instructrice heeft gelijk dat de achterhand erbij moet, maar vraag haar ook hoe je dat moet doen, tenminste als het dier dat heeft geleerd en daar dus lichamelijk op getraind is, wat ik me afvraag op een manege paard, ik weet niet of je kan longeren, maar wat doet het paard aan de longe en hoe los je het dan op??

Ook voor het paard met het galop probleem kun je veel oplossen in het longeren,
Doe dit ook nooit met hulpmiddelen, ook longeren kun je leren aan enkelen lijn, waardoor je dan zelfs de buitenkant onder controle kan hebben, erg fijn en puur zonder druk of dwang,