Langzaam paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanx4

Langzaam paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 23:33

Hallo allemaal

Mijn haflinger begint de laatste tijd sloom te worden. Zowel in buitenrit en ook in de bak. Voorheen was ze ook wel trager dan anderen maar het begint erg vervelend te worden. Heeft iemand tips hiervoor? Alvast bedankt :)

lolotjeh

Re: Langzaam paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:35

veel overgangen en tempo wisselingen rijden dat maakt het paard actiever en ook alerter op de hulpen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 05:27

Heeft de pony wel genoeg energie ? Ziet de pony er verder goed uit of veel te dik ? Te dun ?

Wat krijgt die voor voer ?

dat ze in de bak sloom kunnen zijn is vaak wel rij technisch op te lossen Maar die van jou is ook op buitenrit sloom Drm vraag ik me af of pony wel helemaal fit is

Je kunt door de Da x bloed laten prikken kijken of die wat te kort komt aan vitaminen mineralen Dit is ook niet zo heel duur

Rosanx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:59

Ja ze is wel dikker dan anderen. Ze is ook hoevenbevangen geweest maar de laatste tijd dat ze lang kreupel was was in augustus ofzo. Ze krijgt 2x per dag hooi. Bedankt !

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:34

Ja dat is lastig met van die paarden die al dik worden van de lucht Hoop dat er wat uit het bloedonderzoek komt Je kunt je DA altijd om advies vragen wat betreft training en voeding Om het beter te krijgen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:46

Miss idd eens bloed laten prikken.
Hoe beweegt het dier in vrijheid , dus op de wei?
2 x per dag hooi vind ik ook erg weinig,
Zorg dat het dier onbeperkt hooi heeft, bedenk dat ze nu meer nodig hebben om zich warm te houden, dus dat kan ook een rede zijn voor traagheid, geen energie door te weinig ruwvoer,
Ook kan het aan stijfheid liggen een paard wat stijf is in de spieren word in mensen handen vaak nog stijver en gaat daardoor ook trager bewegen

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:02

Dat een paard wat trager is kan verschillende oorzaken hebben. Om het één en ander uit te sluiten, zou ik eerst overleggen met de dierenarts. Zeker als het verschilt van hoe hij of zij normaal is.

Mocht er medisch gezien niks aan de hand zijn, wissel dan voldoende in manier van trainen. Hou het leuk en uitdagend voor je paard. Ook kun je nog even kijken of en welke de omstandigheden zijn veranderd die van invloed kunnen zijn op de motivatie van je paard. Succes!

Rosanx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:55

Oke ik zal eens overleggen met mijn moeder over dat bloedprikken. Bedankt!