Oefeningen doen die je in de les bijvoorbeeld heb gehad, of wat afwisseling in oefeningen.
leeneliefje
Geplaatst: 06-01-15 17:22
Ik heb al wel vaker dit soort topics gezien. Ik zou zeggen: - oefenen wat je in je normale les moeilijk vindt - veel overgangen - een serieuze opbouw aanhouden, dus bewust warm stappen, dan 5 minuten draven, 3 minuten stappen , 5 minuten galopperen. etc. Een soort training voor je paard. Al hebben manege paarden een goede conditie natuurlijk - balkjes draven - als je samen rijdt elkaar les geven omstebeurt - proefje rijden! dat is altijd een goede, zo doe je alle gangen en figuren
faunty
Geplaatst: 06-01-15 17:22
dingen herhalen en oefenen die ik in de les behandelt heb , en aan mijn eigen zit werken , zonder beugels bijv, en lekker lang loswerken en coolingdown.
De ene keer rij ik lang en laag, de andere keer wat meer wedstrijdgericht. Ik train mijn paard ook vaak aan de hand, of ik rij met barebackpad en bitloos om meer op mijn zit te leren rijden.
melanietje14
Geplaatst: 08-01-15 17:28
Oefenen wat ik moeilijk vind of een vriendin die me les geeft.ook kan je goed naar voren rijden omdat je veel plek hebt
Wat hier al gezegd wordt, de oefeningen die ik ook in mijn les heb gekregen en dan vooral de moeilijke dingen. En soms doe ik nog wat leuks aan het einde, even zonder beugels of zonder zadel of gewoon lekker rond hobbelen.