Alleen sporen want moet mn proeven zonder zweep rijden en dat heeft mn pony snel door en als ik geen sporen om heb reageert ze traag op mn been omdat ik toch geen zweep heb en dan eigenlijk niks kan
Ik rijd zonder sporen en probeer de zweep steeds te minderen. Gaat al best goed. Op buitenrit neem ik wel altijd een zweep mee. Maar dat is meer voor vervelende mensen dan voor Wil
Belmera
Geplaatst: 05-01-15 11:37
Ik rijd al een aardige tijd met niets, nouja met benen en zit natuurlijk. Reed vroeger standaard met zweep, maar die ging ik dan voor mn gevoel te vaak gebruiken. Gebruikte de zweep om de aandacht weer bij mij te krijgen of om de schouder even extra op te vangen (zweep tegen schouder leggen). Voor de aandacht en schouder zijn er andere (in mijn ogen fijnere) oplossingen. Dus geen zweep meer nodig
Ik rij met sporen (en zonder sporen ook vaak, wissel het veel af, rij normaal met hele kleine spoortjes, soms met wat grotere en de andere x weer zonder, dit doe ik om de reactie op mijn been te testen). En met zweep rij ik bijna altijd. Dit omdat mijn pony liever lui als moe is en je hem heel erg moet testen en consequent moet rijden bij hem. Zodra ik de zweep namelijk weg leg, loopt hij niet meer... Dus nu heeel hard aan het oefenen en heel veel met alles afwisselen. En dat gaat onwijs goed
Willl65
Geplaatst: 05-01-15 11:54
OneAndOnlyx schreef:
Ik rij alleen met mijn been en zit. Mijn paard heeft geen van beide nodig omdat ze van zichzelf erg voorwaarts is.
Als je met sporen kunt rijden zie ik liever sporen dan een zweep. Ik zelf heb daar nooit moeite in gestoken omdat ik toch maar recreatief rijd dus ik rijd met zweep.
Ik rijd voornamelijk op mijn zit en het been, helaas is er door een ongelukje behoorlijk verschil in aansturing van mijn benen, en daarvoor gebruik ik een zweep om af en toe mijn benen te ondersteunen.
friesiszwart
Ik rij met zweep en met spoor. Nouja, ik heb de zweep in mijn hand maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ze weet alleen donders goed wanneer ik hem niet in de hand heb en dan vertikt ze het om door te lopen
Spoor vind ik een andere functie hebben dan een zweep. Ik gebruik mijn spoor echt alleen met figuren rijden, wijken , schouderbinnenwaards.
mijn eigen paarden alleen sporen,maar vooral zit en benen bijrijdpaard sporen en zweep,zit en benen,hij moet uiteindelijk met 1 hand gereden worden.
Morrie97
Geplaatst: 08-01-15 11:50
Rijd tegenwoordig weer alleen met zweep, alleen vasthouden is soms al genoeg om hem door te laten lopen haha Heb een tijdje met sporen gereden omdat ik hem gewoon niet vooruit kreeg maar daar ben ik na een tijd weer mee gestopt (na een besef moment van: ze voelen een vlieg dus mijn been ook). En hij reageert,vergeleken eerst, nu heel goed op mijn been.
Qimm
Geplaatst: 08-01-15 11:51
Met dressuur alleen benen en zit, buiten heb ik een zweepje bij me voor onvoorziene omstandigheden
Met spoor en met zweep, heb mijn zweep altijd voor het geval dat. Als ze vervelend word, dingen doet die niet kunnen kan ik een tik geven. En op buitenrit geen sporen maar wel zweep, meer voor als ik iets tegen kom wat uithaalt naar pony heb ik iets bij me.
ik rij ook met sporen en zweep, zweep ook voor het praktische gedeelte. Stel je komt wat tegen.... ik heb wel eens wat opgepakt zelfs met mn zweep. Erg handig....