Hoe teveel achterover ziten oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveSenna

Hoe teveel achterover ziten oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 14:10

Hallo bokkers,

Ik rij nu ongeveer 3 jaar(nog niet erg lang), maar ik zit meestal teveel achterover. Dat is vooral bij overgangen, ik heb bij de galop ook het idee dat de pony`s meer met de rest mee galopperen dan dat ik ze de juiste hulpen geef en dat ik ze teveel tegen zit te werken.
Ik heb iederere week een uur groepsles, dus kan de instructrice niet heel de tijd op me letten. Ik ben wel van plan om bij iemand anders soms een priveles te nemen, maar ik heb het nu best druk met school enzo. Dus ik dacht misschien heeft iemand op bokt een tip om het op te lossen!

Anoniem

Re: Hoe teveel achterover ziten oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:12

Privéles nemen zal je zeker helpen :j
Ander kan je misschien kijken of je om en om de ene week in de groepsles en de andere week privéles kan nemen? Dan kost het je geen extra tijd :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:14

Vraag aan je instructeur om er op te letten :)

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 14:32

Bedankt voor de snelle reacties!

@_annika Mijn instructrice let er ook wel op, maar ze kan niet er niet heel de tijd opletten, want ik doe het eigenlijk bijna constant omdat ik op deze houding mijzelf op de vorige manege aangeleerd heb.

@Blijheid Dat is een goede tip! Alleen aangezien dat privélessen een stuk duurder zijn mag dat niet om de week van mijn ouders, maar een paar keer in plaats van een groepsles een privéles nemen moet geen probleem zijn!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:33

Centered riding heeft mij recht gezet. Les is dan wel het beste. Laat iemand met zijn hand langs je ruggenwervels gaan in een rechte lijn als je de hand niet voelt moet je dus met die wervels naar achteren en als je druk voelt moeten die wervels naar voor. Borst vooruit steken en schouders naar achteren en laten hangen. Verder lekker ontspannen en mee bewegen met het paard, voel zijn achterbenen ondertreden (linkerbil van jou omlaag -> linkerachterbeen van paard treed naar voren), zo kun je ook makkelijker en getimed je hulpen geven.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:34

Iedere week een les voor houding en zit is niet noodzakelijk, 1x per maand kan ook prima helpen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:58

heel veel zonder beugels rijden Dan moet je we in balans zitten Zal in het begin nog niet vanzelf gaan Maar hoe vaker je oefent hoe beter je in balans gaat zitten Succes

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 15:08

Bedankt xxdomiixx ik zal aan iemand vragen of zo`n rechte lijn wil maken langs mijn ruggenwervels! En ik zal ook op je houdingtips letten!

En dresjoepie ik zal vragen of ik zonder beugels mag rijden in de les!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:11

Dat je het idee hebt dat je hulpen niet werken en de pony's met elkaar galloperen ivm met jou kan kloppen. Dit doen veel manege pony's. En verder zonder beugels rijden en priveles nemen! Succes! +:)+

Isax14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:38

Over dat meegalopperen misschien kun je vragen of je evn op de A-C lijn mag staan als de andere galopperen en dan kan je in je eentje mag galopperen!

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 21:37

@Isax14as123 over dat aangalopperen: als er iemand anders op dezelfde pony zit gaat het bijna gelijk en als ik er op zit heb ik het idee dat het dan gaat het heel moeilijk gaat, omdat ik er in de weg zit en als ze dan toch aangaloppeerd omdat ze me zat is en dan toch aangaloppeerd. Ik heb het een beetje vaag in de OP gezet, sorry!

@Isax14 dat is een goede tip! Ik zal het de volgende keer vragen! Dan kan heb ik meer aandacht(klinkt erg egoïstich) maar dan kan mijn instructrice me misschien meer aandacht besteden aan mijn houding in de galop! Dat is een groot aandachtspunt! Nu ik er nog even over nadenk is mijn houding dan het slechtst!