Ik ben Britt en ik heb nu bijna een jaar mijn verzorgpony's. Het zijn er 3: 2 friezen en 1 pony waarvan ik het ras niet weet

Ik heb een aantal probleempjes die ik graag wil verbeteren, maar ik weet niet hoe.
Vrouwkje is een zeer frisse pony, zij gaat er vaak vandoor. Ik heb vaker zulke pony's bereden en kon er gewoon goed mee omgaan. Het probleem is dat ze zich bol maakt. Zo heeft ze me er wel eens afgegooit. Ze is erg gevoelig. Ze wil al weg galloperen als ik erop wil gaan. De eigenaar zegt dat ze me wil testen en dat ik te lief ben. Hoe kan haar onder controle houden als ze er met een klein beetje been al vandoor gaat?
Jolientje heb ik niet veel problemen mee en beauty ook niet bij deze 2 wil ik beginnen met mooier rijden, jolientje is een grote stevige fries. Hoe krijg ik haar mooier aan de teugel? Nu is het nog maar half en niet altijd lukt het me. Beauty lukt het soms en dan direct mooi maar dat kan ook verbeterd worden. Zijn er tips?
Beauty is ook het paardje waarmee ik spring. Ik zou met haar hoger willen springen, nu is het ongeveer 40 t/m 50 cm. Op de manege heb ik 1.10 gesprongen. Zijn er ook springtips voor mij?
Ik hoop dat ik binnenkort mn paardjes weer wat kan leren!

Dikke kus, Britt