Allereerst nog een gelukkig nieuwjaar!

Ik heb geen flauw idee waar ik dit topic moest plaatsen dus ik hoop dat het hier goed staat.
Ik zit al een tijdje in de knoei met mijn paard. Ik heb haar nu iets meer dan twee jaar en ik heb vaker op het punt gestaan om haar te verkopen omdat de klik er met rijden niet echt is. Ik ben heel onzeker tijdens het rijden en zij ook, dat gaat dus niet goed samen. Het probleem ligt natuurlijk bij mij en ik vind ook niet dat ik genoeg heb geprobeerd om het rijden wel te laten werken. Verder ben ik dol op haar en wil ik haar niet kwijt.
Het rijden is nooit echt geweldig gegaan. Al ging het de laatste tijd al met veel meer vertrouwen. In juni is ze heel erg hoefbevangen geworden, alleen linksvoor. Het ging zo slecht dat ik bijna op het punt heb gestaan om haar in te laten slapen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, ze is daarna best snel opgeknapt.
Ik mag al 1 a 2 maanden 'rijden' en daar ben ik toen ook aan begonnen, maar ging na twee weken mis. Ze ging vervelend doen, bokken en weg willen rennen. Ik dacht dat het kwam door pijn of te veel energie. Ze staat momenteel 24/7 op stal, daar hoef ik geen commentaar op, het is even niet anders. Ze heeft 2 a 3 weken complete boxrust gehad en ik heb nog geen andere stalling kunnen vinden. Dus ben ik weer gestopt. De hoefsmid en veearts hebben beide aangegeven dat het niet uit haar hoeven komt, haar tanden zijn pas gedaan en ze reageerde niet gevoelig op haar rug.
Sinds kort mag ik haar ook weer longeren, vooral rechtsom en heel rustig aan links om. Nu alles weer redelijk stabiel is, wil ik het rijden terug gaan oppakken. Maar ik heb geen flauw idee hoe te beginnen. Ik wil eerst een osteopaat o.i.d laten langskomen om haar rug beter te laten checken en als dat goed is, verder te gaan, maar hoe? Ik heb sowieso altijd al het idee gehad dat haar lichaam redelijk vast zit en ik weet dat ze scheef is.
Dus mijn vraag is, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik wil proberen om verder met rijden te komen, dat we er beide plezier in hebben. Ik zat er te denken om 'opnieuw' te beginnen, gewoon met de basis en eerst vanaf de grond. Dus ik hoop dat iemand tips of advies kan geven.
Ik ga ook weer lessen rijden.