C'est la vie!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle98

C'est la vie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:42

Hoi allemaal!! :)

Sinds een klein halfjaartje is C'est la vie (alias Cookie) in ons bezit *\o/* <3
Een ontzettend lieve 7 jarige merrie van de hengst Burggraaf.
Ze is helemaal springgefokt(Burggraaf X Velusinus R), maar voorlopig blijven we eerst even dressuuren! Over een tijdje gaan we natuurlijk ook is kijken hoe het springen gaat! :j

Aangezien ik net de overstap gemaakt heb van de pony's naar de paarden, en C'est la vie nog niks gelopen heeft hiervoor mogen we weer lekker in de B beginnen! In februari gaan we onze eerste wedstrijd samen rijden!
Ben benieuwd wat jullie vinden van ons. Tips zijn altijd welkom natuurlijk! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:44

Gaaf beest!

Draai alleen wel je tenen naar binnen. Omdat je met spoortjes rijdt prik je haar met je spoortjes.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:48

Let op je strenge binnenhand, ze heeft daardoor neiging om onnodig een valse knik aan te nemen en op de voorhand te vallen. Dat terwijl je haar wel lekker actief hebt van achteren, dus dat is jammer. Meer ruimte geven van voren, enkel licht begrenzen waar nodig, letten op je strenge binnenhand met dezelfde activiteit dan zal ze vanzelf mooier omhoog en op de loodlijn komen! Het is een erg aansprekend paard dat naarmate je hoger zult komen en zij meer in de bespiering alleen maar mooier worden. Succes!

edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 02-01-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:56

Bedankt voor de snelle reacties!! :)

@maralyn Dit is een body bandage. Ze heeft een heeeele gevoelige huid, ookal zit er maar een rits van je laars tegen aan en ze krijgt al plekjes. dus vandaar dit ding. en vooral omdat ik ook korte beentjes heb en met spoortjes rijd ook uit voorzorg! (jep tenen naar binnen draaien zoals hierboven :Y) ) Op facebook zag ik een topic met heel veel commentaar er over, wat ik wel snap als mensen niet precies weten wat de werking hiervan is, maar niet nodig dus :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:09

Danielle98 schreef:

@maralyn Dit is een body bandage. Ze heeft een heeeele gevoelige huid, ookal zit er maar een rits van je laars tegen aan en ze krijgt al plekjes. dus vandaar dit ding. en vooral omdat ik ook korte beentjes heb en met spoortjes rijd ook uit voorzorg! (jep tenen naar binnen draaien zoals hierboven :Y) ) Op facebook zag ik een topic met heel veel commentaar er over, wat ik wel snap als mensen niet precies weten wat de werking hiervan is, maar niet nodig dus :)

Khad t nog nooit eerder gezien.
Ik ga er ook geen oordeel over geven.
Doen al mensen genoeg... zonder dat je er om vraagt of het hebt uitgelegd.

Gewoon lekker aan de punten gaan werken.
Werk je ook met lang en laag?

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:43

maralyn schreef:
Danielle98 schreef:

Khad t nog nooit eerder gezien.
Ik ga er ook geen oordeel over geven.
Doen al mensen genoeg... zonder dat je er om vraagt of het hebt uitgelegd.

Gewoon lekker aan de punten gaan werken.
Werk je ook met lang en laag?

Ja met loswerken en uitwerken lang en laag, dat doet ze heel fijn en graag!

maralyn

Re: C'est la vie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:25

Super.. dit kun je ook als beloning voor tussendoor gebruiken.

Ik heb gemerkt dat dit erg positief werkt bij paarden, helemaal de sensibele paarden :D

Graag had ik daar ook een foto van gezien om het beeld compleet te maken.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:07

Op de eerste foto is ze nog niet helemaal los door de rug lijkt wel want anders zou de staart achter de benen hangen. Nu houd ie z'n staart nog vast en flappert hij tussen de achterbenen door ;). Voor een B proef ziet het er netjes uit maar ik zou graag meer Ruiters' in de B zonder een spoortje zien.

Ik ben van mening namelijk dat dat nog niet eens nodig is, we geven vaak teveel hulpen terwijl als je je focust op voorwaarts gaan op beendruk en daarna de druk wegneemt als hij voorwaarts gaat dan kun je prima zonder spoor rijden en dan kan je zweepje als extra achter de hand functioneren om het te activeren als hij echt niet aan het been is. Je bent er natuurlijk vrij in maar misschien het proberen waard! ;)

Ik vind het een heel leuk paardje om te zien, er moet nog zeker werk verricht worden maar dat weet je natuurlijk zelf ook! Keep up the good work! En als tip voor het trainen, cavelettis en lage hindernissen zijn erg leuk, functioneel en een goede voorbereiding op een sprongetjes;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:28

Wat een gaaf paard zeg!! Je hebt haar leuk aan het lopen! Zoals eerder gezegd let inderdaad op je binnenhand! Vervelend puntje is dat :) Ik ben het ook aan het afleren. :') Makkelijker gezegd dan gedaan.

Ook zou ik je beugels 1 gaatje langer maken, zoals het nu uitziet heb je enorm veel druk op benen.

Veel succes met dit gave paard, dat gaat wel goed komen denk ik zo :j.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:53

erg leuk paard, kan lekker lopen, zal inderdaad ook goed kunnen springen als ik hem zo bekijk!

Je rijdt hem keurig, let inderdaad op je binnenhand, werkt nogal terug.
Als ik jou was zou ik je beugels wat langer doen, je zit nu een beetje als een kort propje er boven op.
Door je been dat wat langer uit te drukken krijg je een heel ander beeld.
Heel veel succes!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 11:13

Bedankt allemaal! Allemaal super herkenbare tips inderdaad!
Inderdaad doe ik tussendoor ook is lang en laag, ook omdat ik zelf anders te strak word als het een tijdje niet goed gaat.. Dan maar even lang geven en weer opnieuw beginnen.
Gister hebben we net voor de allereerste keer cavaletti's gedaan! Ze snapte de eerste keer de bedoeling niet zo, maar ging al snel goed :)

Ik ga is proberen mijn beugels een gaatje langer te doen, vind dat altijd heel erg wennen :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:17

Is het ook :') ik zat een aantal maanden geleden op springstand op een dressuurzadel... Ondertussen zit ik 5 gaten langer en is mijn houding stukken beter en kan ik makkelijker voelen en op mijn zit rijden!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:25

Je zou ook een tijdje zonder beugels kunnen rijden. Met iemand aan de bak die jou kan corrigeren wanneer je klemt met je benen.

Daar komt t hakken optrekken voornamelijk vandaan.

Tegelijkertijd leer je jezelf meteen n houding aan op zit en balans.

Na enkele keren vind je korte beugels niet fijn meer.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:31

Ik wilde net dezelfde tip geven als Maralyn! Een half uurtje trainen zonder beugels. Andere tip is om aan het begin van het rijden jezelf even een warming up te geven, door eens te gaan staan in je beugels en zo in stap en draf staand balanceren en door je hakken heen zakken. Dit helpt ook goed om je onderbenen los te gaan laten en voel je inderdaad ook als je beugels langer kunnen of niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:16

Probeer niet terug te denken, maar voorwaarts te denken, durf te geven, durf zelf los te laten. Doordat jij vasthoudt, gaat zij haar lijf ook vasthouden. Streef naar dat zachte contact aan de voorkant, en dan lijkt het vaak of je niks in je hand hebt, maar pas dan hebb je een juiste verbinding. Succes :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:58

Je rijd met sporen uit voorzorg?
Welke voorzorg bedoel je daarmee?
De gevoelige huid blijf ik persoonlijk een onzin argument vinden, blijkbaar prik je toch echt te hard in de buik, waardoor je paard wonden krijgt.

Ik zal sowieso je sporen voorlopig afdoen tot je je tenen naar binnen kan draaien en de rust in je benen vind.

Je rechterhand is op iedere foto streng en je hebt hem hoger dan je andere hand, ook als je op de andere hand rijd, is je rechterhand nog steeds hoger.
Ik ken dit euvel, ik heb het ook lange tijd gedaan, maar dan mijn linkerhand.
Het is me er echt ingestampt dat ik m'n handen op gelijke hoogte moet houden, en eigenlijk na een week was het over.

Ik zal eens een keertje zonder beugels gaan rijden, meer aan je zit werken, die ontspanning gaan voelen.

Het is een erg leuk paardje, waar je ver mee kan komen.

De achterhand mag trouwens ook een heel stuk actiever, zeker in de galop, want daar vind ik hem persoonlijk te slap.

succes!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:33

EarthFocus schreef:
Je rijd met sporen uit voorzorg?
Welke voorzorg bedoel je daarmee?
De gevoelige huid blijf ik persoonlijk een onzin argument vinden, blijkbaar prik je toch echt te hard in de buik, waardoor je paard wonden krijgt.

Ik zal sowieso je sporen voorlopig afdoen tot je je tenen naar binnen kan draaien en de rust in je benen vind.

Je rechterhand is op iedere foto streng en je hebt hem hoger dan je andere hand, ook als je op de andere hand rijd, is je rechterhand nog steeds hoger.
Ik ken dit euvel, ik heb het ook lange tijd gedaan, maar dan mijn linkerhand.
Het is me er echt ingestampt dat ik m'n handen op gelijke hoogte moet houden, en eigenlijk na een week was het over.

Ik zal eens een keertje zonder beugels gaan rijden, meer aan je zit werken, die ontspanning gaan voelen.

Het is een erg leuk paardje, waar je ver mee kan komen.

De achterhand mag trouwens ook een heel stuk actiever, zeker in de galop, want daar vind ik hem persoonlijk te slap.

succes!

Nee de bodybandage ;). Ik rijd liever met bodybandage en er zeker van dat ze geen plekjes of bulten krijgt. Ik snap dat mensen dat denken, zoiets had ik eerder ook, maar nu ik er zelf in aanraking mee ben gekomen denk ik wel anders. En aangezien nooit een van mijn pony's hier last van heeft gehad is dit dus niet het geval.
We werken inderdaad erg aan achter. Vind ik zelf nog erg moeilijk en merk hier ook echt het verschil tussen pony en paard in. Maar vind hem hier niet "te slap" in als ik eerlijk ben.

Ik ga binnenkort inderdaad is een keer zonder beugels rijden!
Bedankt voor de reacties :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:57

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.