EarthFocus schreef:Je rijd met sporen uit voorzorg?
Welke voorzorg bedoel je daarmee?
De gevoelige huid blijf ik persoonlijk een onzin argument vinden, blijkbaar prik je toch echt te hard in de buik, waardoor je paard wonden krijgt.
Ik zal sowieso je sporen voorlopig afdoen tot je je tenen naar binnen kan draaien en de rust in je benen vind.
Je rechterhand is op iedere foto streng en je hebt hem hoger dan je andere hand, ook als je op de andere hand rijd, is je rechterhand nog steeds hoger.
Ik ken dit euvel, ik heb het ook lange tijd gedaan, maar dan mijn linkerhand.
Het is me er echt ingestampt dat ik m'n handen op gelijke hoogte moet houden, en eigenlijk na een week was het over.
Ik zal eens een keertje zonder beugels gaan rijden, meer aan je zit werken, die ontspanning gaan voelen.
Het is een erg leuk paardje, waar je ver mee kan komen.
De achterhand mag trouwens ook een heel stuk actiever, zeker in de galop, want daar vind ik hem persoonlijk te slap.
succes!
Nee de bodybandage
. Ik rijd liever met bodybandage en er zeker van dat ze geen plekjes of bulten krijgt. Ik snap dat mensen dat denken, zoiets had ik eerder ook, maar nu ik er zelf in aanraking mee ben gekomen denk ik wel anders. En aangezien nooit een van mijn pony's hier last van heeft gehad is dit dus niet het geval.
We werken inderdaad erg aan achter. Vind ik zelf nog erg moeilijk en merk hier ook echt het verschil tussen pony en paard in. Maar vind hem hier niet "te slap" in als ik eerlijk ben.
Ik ga binnenkort inderdaad is een keer zonder beugels rijden!
Bedankt voor de reacties