Het is mischien het zoveelste topic en de zoveelste keer maar ik kon niks vinden tussen die oneindige lijst.
Ik heb eigenlijk altijd gehad dat ik het erg moeilijk vind om gewoon ontspannen te zijn en niet zelf mee te bewegen zegmaar. Ik gebruik altijd mijn spieren. Ik denk dat het iets is van controle willen houden misschien

Maar dit doe ik dus ook op mijn paard. Ik vertrouw haar echt wel hoor maar ontspannen rijden... nope....
Ik span vaak mijn spier van de schouder- nek aan . Hier word je je al snel bewust van omdat dit op den duur zeer gaat doen , maar loslaten lukt niet.
Doorzitten zelfde verhaal. Mijn paard gooit erg hoog op dus doorzitten is erg moeilijk (``ik mag wel een medaille hebben dat ik uberhaupt kan blijven zitten``). Ik merk wel dat ik mijn benen aanspan , zeker als ze te hard gaat lopen. Dit zal wel automatisme zijn , maar hoe leer ik mij dit nou toch af ?!?

`` gewoon ontspannen`` zeggen mensen dan . DAT IS NIET GEWOON! Weet je wel hoe moeilijk dat is , voor mij in elk geval....
Hoop dat jullie
Alvast bedankt