Ik zou nog niet gaan voor de achterhand eronder, maar voor een paard die op 4 benen loopt. Ik denk dat je het nu nog vveel te moeilijk maakt, basis is veel simpeler, als je maar geduld hebt.
Als je nu leert om aan de voorkant op te vangen leer je het paard juist om te duiken in die hand. Ga leren om je paard met zit op te vangen, langzamer lichtrijden. Een kleine ophouding mag, maar luchtig blijven aan de voorkant is heel belangrijkk. Ik zou overigens niet alleen maar pasjes weg rijden maar ook juist pasjes terug rijden. En dan niet vanuit de hand, maar vanuit het langzamer lichtrijden. En als je dan bijna stapt weer actief wegdraven. Ook niet teveel in 1 keer willen, zoek naar de geode balans en maak het niet te lastig/
Als je verder teveel gallop ertussen krijgt, dan betekend dat dat hij nog niet goed in balans is, wil dus niet teveel, kleine stukjes 3/4 passen en weer terug. Dat is ook iets waarin je moet opbouwen.
Edit: Nog even een kleine toevoeging. Ik heb in je profile gekeken en ik zie een pony die in een valse knik loopt. Dit is nog geen nageeflijkheid zoals t hoort, dus dan is het moeilijk om hem op 4 benen te krijgen. Een pony van 3 moet eerst op Eigen benen leren lopen en nog niet te kort opgepakt worden, dan leer je hem alleen maar verkeerde dingen aan. Dus lekker lang laag over de rug zodat hij zijn rug leert gebruiken en die achterhand aan het werk kan gaan zetten.