Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lelies schreef:Dank je wel voor je reactie! Ik ben inderdaad nu vooral bezig met het aanspringen en op mijn hulp na een paar passen weer terugkomen naar draf. Ik hoop dat dit mede zal bijdragen aan het sterker worden. In vrij korte tijd hebben we de rechtergalop al behoorlijk verbeterd. Alles rechtsom gaat makkelijker. Ik hoop echt dat we meer progressie zullen maken op de linkerhand.
Het vele afwisselingen tijdens een training probeer ik echt voorop te stellen. Daarvan ontspant hij meer, maar hoe dan ook blijven de draf en galop linksom echt heel erg lastig.
Lelies schreef:In stap gaat alles eigenlijk heel netjes linksom, de problemen ontstaan bij het aandraven. Bij de lange zijdes merk ik al dat hij meer naar buiten buigt en zijn rug wegdrukt en op de buitenteugel vasthoudt. Het kost mij veel moeite en energie om dit steeds te reguleren. Ik snap wel wat jullie zeggen en dit noemt mijn instructie ook steeds, maar om het allemaal in de praktijk te brengen blijkt zoveel lastiger helaas...!
Lelies schreef:Ja, was dat maar waar. Ik moet zeggen dat er echt al heel veel verbeterd is de afgelopen tijd, maar goed, ik wil gewoon graag verder ja...Het blijft een uitdaging!
Schoudervoor in draf bedoel je? In stap gaat dat prima, heel netjes zelfs, in draf zal ik daar eens meer mee gaan oefenen inderdaad.
En nee, het is niet makkelijk nee...!