Ange

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Ange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 18:09

Lieve Bokkers,
Eind oktober heb ik hier een aantal foto's geupload onder de titel :"paard aan het werk". Afgelopen weken zijn wij hard aan de slag gegaan met de tips die we hebben gekregen dus tijd voor een vervolg.
Ik rij ongeveer 2 keer per week en voor de rest werken we veel aan de longe, zonder hulpteugels, alleen aan het voorwaarts, en op eigen benen lopen. Zodra dit klopt zakt ze ook iets meer en gebruikt ze der rug wat beter. ( helaas in de afgelopen maanden maar een keer les gehad). Onder het zadel valt ze OF door m'n binnen been heen, OF ze zwaait uit. Aan de longe was dit ook zo , maar daar gaat het al stukke beter. Verder probeer ik af en toe de teugels iets langer te laten zodat ze m'n hand kan volgen en der neusje er wat meer uit doet en niet achter de loodlijn gaat knikken, maar dit is toch wel heel lastig.

Hierbij een filmpje, erg kort. Hopelijk kan iemand me alsnog iets vertellen over hoe ik rij en hoe het er uit ziet. We zijn er nog lang niet maar gelukkig zit er wel vooruitgang in!

oh, over ons,
Ik ben 18 en woon in Frankrijk.
Ange is een 6 jarige friese merrie, Wierd 409 x Nanno 372. Ze is sinds 6 oktober van mij en het is mijn eerste paard. Ik heb altijd alleen op de manege gereden. We hebben wat opstart problemen gehad met een niet goed passend zadel. Vorige maand een Kent&Masters dressuurzadel aan laten meten, wat een wereld van verscheel in der bewegingen!
Vragen en tips? Waar gaan wij mee verder oefenen? Kom maar op!

Anoniem

Re: Ange

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:12

Probeer juist niet teveel et de binnenkant te doen maar juist recht maken aan de buitenkant. Vooral je buitenbeen is hierbiij heel belangrijk.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 18:13

En bedoel je dan met de binnenkant Binnen been of binnenteugel? Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:15

Ik zie je heel veel sturen met je binnenhand, dat is niet erg maar dan moet e niet de buitenkant vergeten, je buitenbeen is een begrenzer, daar mag ze gewoon niet doorheen. Ik wil t uitebreid vertellen maar n toetsenbord is kapot :(

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 18:55

Okee tnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:39

Ok daar was ik weer, nu met goed toetsenbord :')

Probeer als het ware juist contrastelling aan te nemen voor het idee. Dus wel sturen met je binnenhand maar rechtmaken met je buitenhand en buitenbeen. Dat is nog niet zo makkelijk want je handen en benen moeten allemaal iets anders doen.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:27

Okee, het is in iedergeval wel duidelijk, we gaan er mee aan de slag! Bedankt! Verder nog iemand ideeën?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:38

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.