Mijn paard heeft al een tijdje kale mondhoeken. in het begin waren de mondhoeken een beetje kaal aan Het worden Maar er gaat steeds een beetje meer haar weg bij beide mondhoeken Kant het door het bit komen ?
Tussen de ringen aan de onderkant komt wat ruimte te zitten niet veel maar een beetje. ik denk dat het misschien daar aan ligt dat er dan een velletje tussen komt, ik weet dit niet zeker maar ik kan mij geen Andere reden haast bedenken waarom de mondhoeken anders beide kaal zijn
Ook een bustrens kan verslijten, en dan kunnen er inderdaad velletjes tussen komen. Mondhoeken goed vet houden, en een nieuw bit kopen.
radiano
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-14 22:08
Dat bedoelde ik,het bit is misschien een halfjaar oud kan een bit al zo snel verslijten dan
radiano
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-14 22:48
Angela schreef:
Ook een bustrens kan verslijten, en dan kunnen er inderdaad velletjes tussen komen. Mondhoeken goed vet houden, en een nieuw bit kopen.
Dat bedoelde ik,het bit is misschien een halfjaar oud kan een bit al zo snel verslijten dan
DianXX
Geplaatst: 16-12-14 23:21
Dat is niet oud inderdaad. Maar het hoort niet en is ook echt niet prettig als het velletje er tussen komt. de lippen zijn ook extra gevoelig. Dus ik zou wel gaan voor en goed bit waarbij dat niet gebeurt.
Pattypaard
Geplaatst: 16-12-14 23:36
Van welk materiaal is het bit dat je nu gebruikt en heeft je paard dit al sinds het gebruiken van deze?
Scherp is het bit niet, bij de randen zie je wel wat slijtagesporen maar het voelt niet scherp aan Kan ik dan beter een nieuw bit kopen, ik gebruik nu wel zalf voor de mondhoeken
Bij een beschadigd bit zou je wondjes verwachten ipv kaalheid. Ik zou eerder denken aan een irritatie of allergische reactie op het materiaal. Wat zegt je instructie hier van? Vanachter de computer kunnen wij alleen maar gissen.
By the way; zie nu dat TS permanent geband is..... kan dus niet meer reageren.