Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maudjeuh_xx schreef:Ik hoor de laatste tijd vaak dat mensen met een boomloos zadel rijden. Wat is precies de reden dat je hiermee zou rijden?
x
lucaa2 schreef:maudjeuh_xx schreef:Ik hoor de laatste tijd vaak dat mensen met een boomloos zadel rijden. Wat is precies de reden dat je hiermee zou rijden?
x
Het kan meer comfort geven voor ruiter en paard en het kan een goede oplossing zijn als je een pony of paard hebt met een rug waar moeilijk een zadel met boom op aan te meten is. Het is handig voor paarden of pony's in de groei, bij een zadel met boom moet soms na minder dan een jaar alweer een nieuw zadel aanschaffen omdat paardlief eruit is gegroeid, met een boomloos zadel heb je daar minder/geen problemen meer mee.
Niet dat ik nu zo bijzonder veel weet van zadels, maar ik heb er zelf ook eentje, en deze punten waren de rede voor mij om een boomloos zadel te kopen.
Blijheid schreef:Ik heb er voor gekozen omdat mijn pony erg hard groeide in bespiering. Zie onderstaande foto's, zelfde pony en zelfde ruiter, met 4 jaar tijdsverschil. Zoveel groei had ik met een boomzadel nooit aangekund, of steeds mijn zadel moeten aanpassen of een ander zoeken.
(mocht je meer info zoeken, kijk eens hier --> [HAR] [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!)
[ Afbeelding ]
maudjeuh_xx schreef:Blijheid schreef:Ik heb er voor gekozen omdat mijn pony erg hard groeide in bespiering. Zie onderstaande foto's, zelfde pony en zelfde ruiter, met 4 jaar tijdsverschil. Zoveel groei had ik met een boomzadel nooit aangekund, of steeds mijn zadel moeten aanpassen of een ander zoeken.
(mocht je meer info zoeken, kijk eens hier --> [HAR] [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!)
[ Afbeelding ]
Wauw ja ziet er inderdaad veel beter uit zo. Snap nu ook waarom de manege paarden er altijd zo slecht uit zien. Sinds ik een verzorgpaard heb gehad merk ik het ook zo duidelijk!
Mist schreef:voor zolang er geen stijgbeugels zitten aan een boomloos zadel kan ik het volgen dat het voordelen zou hebben. Maar....MET stijgbeugels, waar komt dan de druk/trek te liggen ?
Jaleesaa schreef:ik had voor een boomloos zadel gekozen om dat je net wat meer voelt dan met een boomzadel. vind dat je wat meer contact heb en vind zo zoooo lekker zitten