Ik heb geen idee of het goed staat dus mocht het verkeerd staan, zou een modje het dan willen verplaatsen?
Ik plaats dit voor een vriend van mij die zelf niet actief is op bokt.
Hier is het probleem.
Hij heeft een 9 jarige spring merrie Arkansas VDL x Animo (mocht de afstamming uitmaken)
Een heel gaaf dier om te zien, springt ook erg goed.
Paard is super lief in de omgang en op stal, is drie jaar in bezit nu.
Maar wel een echte merrie, met een karakter waar je wel mee om moet kunnen gaan.
Met inspringen gaat alles heel goed, zo ook op clubles en thuis springen. Dan is het een erg fijn paard om te rijden.
Met oefenparcoursen gaat het inspringen ook goed maar de afgelopen tijd in het parcours ook iets minder.
Nu is het probleem sinds een jaar dat er op wedstrijd geen land mee te bezeilen is zodra hij van start gaat. Dan gaat ze in staking. Als hij dan haar vooruit wil krijgen en hij geeft een tik krijgt hij als reactie alleen maar bokken. Op elke tik die gegeven wordt komt een flinke bok, zo ook op gewoon been.
December vorig jaar zijn ze ook nog over de kop gegaan vanwege een balk tussen de voorbenen.
Hij wil haar echt niet weg doen omdat hij het een heel geweldig paard is. Maar het is wel een wedstrijd ruiter en kan dus nu niks.
Nu is onze vraag aan jullie of er misschien ideeën zijn wat hij kan proberen om het probleem op te lossen want dat is immers wat ze het allerliefste willen!
Paard is nagekeken rug/tanden/zadel.
Super!