gevoelig voor linker galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bjornfuchs

gevoelig voor linker galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:56

Ik ben nu twee jaar ana het paardrijden, afgelopen zondag 1e geworden bij wedstrijden voor half-gevorderden ruiters. Mijn probleem is echter iedere keer bij een paard de linker galop aan te geven of te voelen of je goed zit. Hoe kan ik nog gevoeliger worden zodat ik direct terug kan pakken en op nieuw goed in de linker galop in kan springen. Heeft iemand tips.

Anoniem

Re: gevoelig voor linker galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:57

Kilometers maken!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:58

Kilometers maken inderdaad :-)

Daarnaast hangt het ook erg af van het paard waar je op zit. Je zegt dat het alleen bij de linker-galop is, misschien is het bij het paard waar je meestal op rijdt gewoon heel moeilijk te voelen en voel je het bij andere paarden gemakkelijker :-)

TC88Lavieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:50

Probeer eerst eens te galloperen op de volte, dan voel je het gauw genoeg of een paard in de goede of de verkeerde galop is aangesprongen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:53

Heb je het bij meerdere paarden?

Als een paard stijf is dan is het lastiger te voelen of een paard goed, overkruist of verkeerd zit.

Bij een braaf paard waarbij jij de wending netjes inzet en de hulp goed geeft, kun je eventueel je ogen dichtdoen en eerst op je gevoel afgaan. ;)