Rollkür

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

Rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 13:07

Steeds vaker zie ik op Facebook foto's voorbij komen van vriendinnen met hun verzorgpony. Deze meisjes rijden op een manege en geven ondertussen zelf ook af en toe lessen (zijn 15).
Maar als je dan hun foto's bekijkt loopt het paard ver achter de loodlijn, achterhand niet actief, bijteugels eraan... Paarden lopen meestal met hun mond open en je ziet aan hun blik dat ze het niet fijn vinden. Dan zetten ze er zo'n dingen bij als 'zie eens, hij is spieren aant kweken' etc. Zien zij nu echt niet dat ze verkeerd bezig zijn?

Dit is een van de redenen waarom ik ben gestopt met manegelesjes. Anderzijds natuurlijk ook omdat ik western ben gaan rijden, maar dat wil niet zeggen dat western beter is ofzo.

Ik zou het hen zo graag gewoon willen zeggen maar tja, dan krijg ik sowieso ruzie en ik rij zelf nog maar 2,5 jaar en sommige onder hen al 7 of 8 jaar. Dus geloven zullen ze me vast ook niet.

Ik wou eerst een foto plaatsen maar ga het toch niet doen, voor in het geval ze het moesten tegenkomen. Maar ik zie liever iemand die gewoon op z'n paard zit zonder rollkür en zonder zijn paard nageeflijk te rijden dan iemand die denkt dat hij z'n paard nageeflijk rijdt maar hem gewoon verpest door hem in de krul te trekken.

Dit moest ik even kwijt. :')

Wat vinden jullie?

edit: Verder vind ik het ook niet kunnen dat ze lessen geven. Ze rijden zelf niet eens correct en geven lessen aan meisjes die even oud zijn.

Drifter

Re: Rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:41

Tja, je zult in je leven een hoop mensen tegenkomen die dingen anders doen. Daar kun je terecht of onterecht het woordje 'verkeerd' aan vast plakken maar meestal heb je daar alleen jezelf mee, omdat je het niet kunt veranderen.

Voor het geval 'hoe kunnen zij nou les geven' - Op die leeftijd heb je geen officiele instructie papieren , en een beetje verstandige ruiter zoekt toch echt een instructrice met een goed pakket aan kennis en ervaring. Net zoals een verstandige ruiter zich niet zomaar als instructrice gaat voordoen.
Degenen die daar niet verstandig mee omgaan .. daar geldt dan weer het begin van mijn post voor.

goldenarrow

Re: Rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:15

Omdat hier momenteel een soortgelijk topic over loopt zet ik hier een slotje. Je kan mee discussiëren in het volgende topic.

[RT-D] Achter de verticale lijn