Bij deze wil ik graag een filmpje met jullie delen van mij en mijn paardje Promise.
Ons verhaal is te lezen in dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=243&t=1816838
Na een revalidatieperiode van een half jaar hebben we rustig aan de training van Promise onder het zadel opgepakt.
Mijn dressuurzadel paste niet meer en aangezien ik toevallig thuis nog een goedpassend westernzadel had liggen, ben ik hiermee gaan trainen. Na veel lessen en vooral veel geduld hebben we dit beeld bereikt:
Ondertussen zijn we alweer een stuk verder, hebben we weer een goed passend dressuurzadel en loopt Promise een stuk ruimer dan op dit filmpje.
Zoals je ziet kantelt Promise iets in het filmpje, dit is een gewoonte voor Promise geworden waar we op dit moment actief mee bezig zijn om het eruit te rijden. Promise was ontzettend scheef in haar lijf, waardoor ze onmogelijk haar hoofd recht kon houden tijdens het lopen, dit gaat momenteel een stuk beter!
Helaas laat Promise op dit moment weer dezelfde verschijnselen zien als toen ze de rugblessure (of een verkeerd zadel) had.
Op dit moment les ik bij een andere instructrische die ons met heel veel geduld door onze moeilijke tijden heen helpt.
Mijn nieuwe instructrische is veel minder gericht op 'het ideaal plaatje' en richt zich veel meer op de technieken en de correcte (rechte) gangen van mijn paard.
Gisteren heb ik voor het eerst weer normaal kunnen stappen, draven en zelfs een klein stukje kunnen galopperen, zonder dat Promise bokte en protesteerde. Ik ben er 100% van overtuigt dat het gedrag niet uit haar rug komt, dus daar hoef ik geen commentaar over.
Ik zal binnenkort een filmpje uploaden van hoe ze nu loopt, maar wil graag tips vanuit bovenstaand filmpje, zodat ik er nog wat uit kan halen voor ons vervolg.
Eigen opmerkingen:
- benen stiller
- rechter op zitten, niet naar voren vallen
- actiever laten lopen
Fijne dag nog !
Hopelijk is het huidige zadel wel de oplossing en kunnen jullie fijn verder
Dat mag ietsje "kleiner", je gaat wat hoog staan.