[WN] Eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sachavdm

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:29

Dag bokkers *\o/*

Gisteren was het dan zover, mijn eerste wedstrijd pleasure en Horsemanship. Dit was een hele uitdaging voor mij! Heb lang zitten piekeren en nadenken of ik wel zou meedoen. Ik heb enorme faalangst en laat liever alles aan me voorbijgaan dan dat de kans erin zit dat iets fout gaat. Na vele gesprekken met een vriendin dan toch maar besloten om mee te doen. Ik ben gestart in de klasse amateurs. Zou normaal gezien bij de novice amateurs starten maar dat zag ik toch niet zo zitten. (Bij de novice was het bijna allemaal jeugd, waardoor ik liever bij de amateurs start omdat ik wist dat ik daar geen kans zou hebben en dan toch iets minder stress zou hebben. Heb namelijk totaal niet meegedaan om iets te winnen, alleen maar voor de ervaring.)
Ik deed mee met een manegepaard waar ik elke week 2x op rijd. Het is een paardje wat zeer fel op mijn gevoel reageert, ik zat gisteren dan ook helemaal onder de stress wat ik wel heb gemerkt bij het paard.
Het is dan ook niet zo gegaan als ik gehoopt had. Donderdag in de les mijn proef van Horsemanship voor de laatste keer geoefend en dat ging super! Ik had er dus wel zin in. Toen ik gisteren aan het inrijden was merkte ik dat het paardje zeer fris was. Heb dat er zo goed mogelijk proberen uit te rijden maar mijn klasse moest als eerste starten waardoor ik eigenlijk niet genoeg tijd had om fatsoenlijk in te rijden.
Ik ben ook best tevreden met mijn houding, val meestal heel erg naar voren in mijn schouders wat ik nu zeer goed vind meevallen!

Afbeelding
Hier mijn horsemanship proef, je kan zien dat dit niet echt de bedoeling was. Hij had schrik van de jury dat is de reden dat hij zo weg schoot. Ben superblij dat hij op de cirkel in de rechtergalop aansprong. Je ziet ook dat hij niet echt ontspannen liep. De jury zag er namelijk zo eng uit :D

Dan was het tijd voor de pleasure, hier was ik meer tevreden over maar het kon nog stukken beter. Normaal loopt hij heel ontspannen wat nu wat minder is, hij hoorde vanalles. Met de rechtergalop heeft hij wat moeite en ben dan ook heel blij dat hij meteen juist aansprong. Hij is wel 2x terug in draf gevallen. Nog een puntje waar aan gewerkt moet worden is rustig galopperen. Op rechte lijnen heeft hij moeite om in 1 tempo te blijven. Vind het zeer jammer dat de galop niet op de filmpjes staat.

Afbeelding
Hier liep hij mooi nageefelijk en ontspannen.

Afbeelding
Veel te ver van de hoefslag af.

Afbeelding
Hier liep hij totaal niet ontspannen en veel te snel.

Afbeelding
Ook veel te snel maar als wel een stuk meer ontspannen dan in de linkergalop.

Afbeelding
Afbeelding
2 filmpjes van de pleasure. Zo jammer dat hij van galop meteen in stap viel en ik hem moest aantikken om terug in draf te gaan.

Afbeelding
Mooie afsluiter van de dag!

Het was voor ons beide de eerste wedstrijd en vind dat ik zeer blij mag zijn met het resultaat ook al verliep niet alles zoals gehoopt! <3

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:33

Dat ziet er veel meer ontspannen uit dan je uitlegt :) ziet er super uit!
Jullie zijn een mooie combinatie ^^

Ik vind de laatste foto echt heel mooi :D

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:03

Leuk hoor, bij ons op stal houden we zo nu en dan ook een pleasure en Horsemanship avond. Erg leuk om daar aan deel te nemen.

Gezien het HAW is wil ik als tip meegeven, probeer meer te ontspannen in je schouders/ bovenlichaam!

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 16:47

Ja ik was echt helemaal gestrest en dat heeft inderdaad invloed op mijn eigen houding en ontspanning in mijn lichaam :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:57

RT-HAW > WN-ITP

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:26

Ik heb je topic gelezen en gevolgt die vooraf ging van de wedstrijd en ik vind dat je echt heel trots op jezelf en het paardje mag zijn. Ik vind het knap dat je het gedaan hebt en het ziet er ook nog goed uit ook.

manon311

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:24

wat een knapperd!!! ziet er netjes uit hoor..

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:31

Ja, dit paard is echt mooi! Gaan jullie weer aan een western wedstrijd meedoen?

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 14:27

Op paasmaandag is er weer een onderlinge wedstrijd. Waarschijnlijk doen we daar ook aan mee :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:09

Leuk! Ik hoop dat je dan minder zenuwachtig bent nu de eerste goed is gegaan en je weer meer ervaring hebt! Ik hoop dat mijn stal ook weer een onderlinge organiseert in het voorjaar ^^