Ik heb mijn paardje Sem al 3,5 jaar, maar door allerlei omstandigheden (ernstige val waardoor ik even out was, geen bruikbare bak, druk laatste jaar van mijn studie,...) zijn we er nooit toe gekomen om het rijden echt op te pakken.
We hebben een tijdje western aangerommeld, omdat Sem eigenlijk western liep toen ik hem kocht, maar het bleek moeilijk om goeie instructie te vinden. Sinds augustus zijn we dus aan het omscholen naar Engels rijden. Eerst hebben we wat uitgeprobeerd, en toen dat beviel zijn we gaan zoeken naar een nieuw zadel.
Naast dressuur proberen we ook af en toe een sprongetje mee te nemen, een aantal weken terug reden we zelfs foutloos op een onderlinge springwedstrijd! En ondertussen werd hij de afgelopen 3 weken ook in training gezet om voor de wagen te gaan, de resultaten daarvan zie je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1817893
Maar goed, gisteren hadden we dus onze tweede dressuurles, en de resultaten daarvan wil ik graag met jullie delen. Ik merk zelf op van de foto's dat ik soms heel erg voorover val, maar daar probeer ik hard aan te werken (in de western zit je heel anders op je paard) En mijn buitenhand komt altijd verder naar voren, maar dat is om te vermijden dat mijn paard buitenstelling aanneemt.
Maar goed, hier komen dus de foto's:
1. Net begonnen, hier zit ik wel min of meer rechtop maar Sem heeft wat tijd nodig om los te komen

2. Volte in draf, hier zit ik echt belabberd

3. Hier ben ik vooral blij met het achterbeengebruik, maar ik moet stoppen met geld zoeken

4. Zelfde opmerking wat betreft geld zoeken

5. De laatste, nogmaals dezelfde opmerking

We hebben ook de andere kant op gereden, maar daar zijn helaas geen foto's van.
Tips zijn zeker welkom! Houd er wel rekening mee dat we pas 3 maand engels rijden en dat dit onze 2e les was.