Terug klappen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Terug klappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 19:22

Heyy,

Ik had eigelijk een vraagje!
Ik rij sinds eind julie ongeveer mijn paard op wedstrijd en dit gaa kei goed! Ben echt super trots!

Alleen ik ben nu nog alleen aan het springen met haar en ik vraag me iets af, ik heb altijd gesprongen en heb hier dus nog nooit las van gehad maar als ik thuis train is er niks aan de hand maar op concour heb ik het gevoel dat ik een enorme klap ik minn rug krijg als we neer komen en dit is dan wel en dan niet..
Voel net alsof ik in mijn verlichte zit op sommige sprongen aan een touwtje terug getrokken word. Ik zorg wel dat ze natuurlijk uitkomt en dat ik mee ga en knieen in het zadel hakken omlaag en dat allemaal.

Schijnbaar doe ik dus echt iets raar op concour en het raarste ervan is nog dat je het niet op film kunt zien.. Dusja heeft iemand hier ook last van gehad of weet iemand wat ik kan doen op dit op te lossen?

Thxxxx :D

nadina

Re: Terug klappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:26

Wellicht heb je op wedstrijd iets meer last van spanning waardoor je anders zit? Het aanspannen van je spieren zorgt ervoor dat ze wat korter worden waardoor je anders gaat zitten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 19:28

nadina schreef:
Wellicht heb je op wedstrijd iets meer last van spanning waardoor je anders zit? Het aanspannen van je spieren zorgt ervoor dat ze wat korter worden waardoor je anders gaat zitten.

Oh super hier had ik nog niet eens aan gedacht! Ik ga er volgende week eens op letten dat ik meer ontspannen en als ik het parcour in ga!

Nog tips?:D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:35

Het is belangrijk dat je weet waar de spanning bij jou zit: trek jij je schouders op, je benen op of wat dan ook? Je kunt oefenen met het bewust aan- en ontspannen van je spieren ziet je het verschil goed voelt. Dan kun je op wedstrijd vlak voordat je het parcours in gaat ook bewust je schouders optillen en aanspannen en daarna bewust ontspannen. Als de spanning ergens anders zit doe je dat met andere spiergroepen natuurijk ;) Daarnaast kunt je een paar keer diep in en uitademen voor ontspanning. Succes!

ammyamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:47

Spanning zou hier voor kunnen zorgen, probeer echt ontspannen te blijven en mee te bewegen met de bewegingen van je paard.