Ben zondag een wandeling gaan maken met mijn verzorgpaard en een vriendin met haar paard. Nu was het een tijdje geleden dat hij gereden was door omstandigheden en stond hij iets heviger dan anders, waarschijnlijk ook doordat het kouder begint te worden.
Omdat ik en mijn vriendin hadden besloten om een toch iets langere wandeling te maken, had ik besloten om hem niet te longeren omdat hij anders het einde van de wandeling niet zou halen bij wijze van spreken

Ik was dan opgestapt en voelde meteen dat hij nogal hevig was en als ik hem iets wou tegenhouden (hij trippelde de hele tijd) begon hij wild met z'n hoofd te schudden en voelde ik dat hij toch bijna wou stijgeren. Ik was dit helemaal niet gewoon van hem en besloot om af te stappen en misschien zijn neusriem wat losser te zetten (misschien was dat het probleem) en van paard te wisselen met het meisje dat mee was, zij heeft immers meer durf dan ik. Hij bleef dit doen, maar in mindere mate (misschien had dat ook te maken met de ruiter)
Nu was mijn vraag, wat zou de reden hiervoor kunnen zijn en wat kan ik de volgende keer doen moest dit nog eens gebeuren?
Alvast bedankt!

P.S: Er is niets mis met het paardje (tanden, rug, zadel, etc. zijn in orde)