Probleem bij overgang naar galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Probleem bij overgang naar galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 10:09

Vroeger had ik altijd dit probleem, toen was het helemaal over maar nu begin ik er weer last van te krijgen. Telkens als ik de overgang draf-galop maak ga ik naar voren zitten. Dus de eerste galop spring zit ik heel erg voorover. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen (momenteel rijd ik geen lessen meer, ben wel van plan om het binnenkort weer op te pakken)

Qimm

Re: Probleem bij overgang naar galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:11

niet voorover gaan zitten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:15

Is het misschien wel een idee als je eens een keer aan de longe ga om zit les te doen zonder de je je teugels vast hebt ? Doe jij het dan nog ?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 10:15

Qimm schreef:
niet voorover gaan zitten

:')

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 10:16

jansje73 schreef:
Is het misschien wel een idee als je eens een keer aan de longe ga om zit les te doen zonder de je je teugels vast hebt ? Doe jij het dan nog ?

Goed idee! *\o/*

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:26

Laat iemand in de bak staan die je er aan helpt herinneren. Lekker ontspannen gaan zitten en ga voor je gevoel een beetje achterover zitten. Probeer ook de overgang alvast netjes voor te bereiden, door hem wat meer verzameld te rijden, waardoor je een soepele overgang krijgt en jij netjes rechtop kan blijven zitten.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:41

Je ervan bewust zijn.
Ik doe het zelf namelijk ook.
Tegenwoordig galoppeer ik pas aan als ik zelf alles voor elkaar heb. Dus netjes en recht doorzitten (ik wil nog wel eens teveel op mijn buitenbeugel leunen), ontspannen, paard in een nette draf, binnenbeen lang houden en buitenbeen terugleggen. En dan, als dat 'automatisch' gaat, schouders mooi terug, rechtop en blijven zitten op je zitbeenknobbels. En hop, daar gaan we. :D
Maar eerder dan dat, gaan we ook niet in galop. En daar ben ik heel consequent in.

En het werkt. :)
Dus wees je heel bewust van wat je aan het doen bent.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:56

Zitten, zitten, ontspannen, ontspannen, diep uitademen... Ik zie ook vaak dat ruiters zich een soort van schrap gaan zetten voor de overgang, dan gaan ze knijpen, halen ze de handen naar zich toe en houden ze zelfs hun adem in, en val je vaak naar voren. Zorgen dat je sowieso, ook in stap en draf, een stabiele onafhankelijke zit hebt. Als je dan gaat aangaloperen , zorg dat je erin gaat vanuit een fijn ontspannen drafje (bij zowel jou als je paard), denk maar dat je benen zo lang worden dat ze de grond raken, zitten op je zitbeenknobbels, bekken kantelen, beweging volgen, uitademen en aanspringen.
Is allemaal wel veel makkelijker gezegd dan gedaan, dus ik zou zeggen ga er lekker aan werken met een goede instructeur!

ammyamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:51

Ontspannen, zorgen dat je dus niet je spieren aanspant tijdens de overgang kan helpen!

paardizan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:23

YRT --> RT-V

paardizan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:23

Gwn een flinke ros met je zweep op het dijbeen.

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:31

Je kan een keer zitles nemen. Gewoon simpel dat iemand je longeert en dat jij niet aan de teugels hoeft te prutten. Gewoon goed op je zit concentreren, iemand je tips laten geven en ontspannen! :) Als het goed gaat kun je dan je beugels uit doen, etc.