Eigenlijk zegt de titel t al, mijn bijrijd paard is niet fijn te rijden in de bak. Vanwege het natte weer steeds, is de bak erg nat. Als ik bijv, volte wil gaan rijden slingerd hij alleen maar voor zo'n mini plasje (ja echt een mini plasje van maar 7 cm ofzo) wijkt uit. dit heeft hij eigenlijk met alles wat ik wil gaan oefenen(bak ligt vol mini plasjes) . Hij is namelijk scheef buigt niet goed door binnenbeen. Hebben jullie rijtechnisch misschien ook ideeën wat ik kan gaan doen aangezien ik ook heletijd Zijn hoofd erbij moet houden, en een idee om hem zachter in de mond te krijgen hij neemt namelijk bit tussen zn tanden dan. veel tekst maar hoop erg op tips, alvast bedankt!
aeolusnr1
De enige oplossing die uiteindelijk zal werken is gewoon leren paardrijden. Je zegt paard neemt het bit vast, paard is niet te sturen, paard doet een beetje zijn zin, ...... Er is niks mis met een natte rijpiste, dat bied dan ineens de mogelijkheden om op al deze zaken te oefenen. Body-control ; betekend dat jij kan bepalen waar en hoe het paard zijn voeten zet, en dit met een vrij grote precisie, dus een paar centimeter ernaast is dus de verkeerde plaats.
Heb je beschikking over balkjes en / of pionnen? Gebruik die dan om punten te hebben waar je je op kunt focussen. Daar moet het paard heen en je hebt veel makkelijker door of het paard recht loopt
Als je zelf niet precies weet waar je naartoe rijdt via welke weg, kan je hem ook niet corrigeren.
Nynapas
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-14 09:16
Ineke2 schreef:
In welke omgeving woon je?
Heb je beschikking over balkjes en / of pionnen? Gebruik die dan om punten te hebben waar je je op kunt focussen. Daar moet het paard heen en je hebt veel makkelijker door of het paard recht loopt
Gewoon blijven rijden in de bak als of er niets aan de hand is. En blijf het oefenen in de periode dat de bak nat is. Ooit zal hij er wel aan gaan wennen, maar je moet hem dus wel zelf blijven rijden.
wat hij nu weer heeft voor periode is dat hij gewoon niet oplet. niet op been reageerd heletijd dribbelen. iemand zoeken die les kan geven is ook best moeilijk