Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iris82 schreef:Het is wel taaie kost hoor.
Niet echt heel praktisch of met tips.
Ik zou dan eerder gaan voor 'Verlichte rijkunst' van Heather Moffet oid.
Je moet niet alleen kijken naar wat het meest ingewikkelde boek is, maar ook naar wat aansluit op haar niveau.
TurdusMerula schreef:Veel boeken zijn sterk theoretisch en weinig praktisch.Citaat:ik ben zelf meer van het "standaard" dressuur, vind klassieke dressuur te moeilijk en sluit niet aan op de wijze van wie ik straks les ga krijgen.
Maar waar zoek je dán naar?
MerelMadness schreef:Nirvana_ schreef:Het boek Van ruiter naar trainer van Leandra Theunissen vind ik echt een aanrader! Veel basis, wat anatomica, veel plaatjes. Zoek maar eens op
Klinkt goed! en komt hier een groot deel de basis en rechtrichten ook in aan bod?
midgie schreef:Wat is standaard dressuur??
Ook een standaard dressuur ruiter moet zijn paard rechtrichten en volgens mij verschilt dat niet heel veel van de klassieke manier, tenminste als je het goed wil doen, zelf ben ik bezig volgens de academische manier , maar ook dat lijkt heel sterk op de klassieke manier.
Ik zou zeggen neem je tijd om je paard op de juiste manier te trainen.
Ook in de zogenaamde standaard dr moet je aan rechtrichten doen , leer eerst eens wat rechtrichten inhoud , wat de basis is,
Wat wil je ??
Ga je voor de kunst of ga je voor de kitsch?
Belangrijk is ook dat je weet hoe een paard beweegt en jou instructrice zou jou dat helemaal moeten kunnen vertellen, waarom welke oefening ,
Het boek gymnasium is erg interessant, maar lees wat voor jou op dit moment belangrijk is, het is geen leesboek het is een leerboek ,
Ook zou je de boeken van Bent Branderup eens kunnen bekijken, hij heeft ook online video,s erg interessant en je krijgt het hele pakket, het hoe en waarom .
Ga ook eens clinic,s bij wonen van verschillende mensen , daar kun je veel van leren.