ik en Ava eerste keer op bokt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deborah_D

ik en Ava eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 02:38

Hoi hoi

Ik rij sinds kort (2 weken) een tinker genaamd Ava. Vandaag hebben we samen een dressuur clinic gekregen van Cindy Schuurmans, hier zijn enkele foto's. Ik weet dat mijn houding niet perfect is dus tips zijn van harte welkom!

(mijn tenen steken erg hard naar buiten, ik krijg ze niet echt harder naar binnen gedraaid, kan dat liggen aan de bouw van het paard?)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. (hier zie je goed wat ik bedoel met mijn tenen :) )
Afbeelding

groetjes!

DJZ

Re: ik en Ava eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 05:19

Ik denk dat het te maken heeft met je zit in dit zadel. Je zit namelijk in stoelzit (zie foto 3). Door je bovenbenen naar voren te plaatsen, moet je op een andere manier je balans zien te vinden en dat doe je door meer druk op je beugel uit te oefenen, waardoor je je tenen naar buiten gaan staan.

Probeer je bovenbeen vanuit je heup naar achteren te plaatsen en probeer dan, door je knieën naar beneden te "drukken", je onderbenen lang te maken. Daardoor komt je onderbeen wat naar achteren te liggen en blijf je zelf ook wat meer rechtop zitten. Succes :)

deborah_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 10:12

Dankje voor de tip, ga het vandaag al eens proberen toepassen :)

carodewildt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:07

Je kan misschien je handen beter oprichten. Verder best een goede houding hoor.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:24

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.