Mijn paard is -vooral nu de koudere maanden eraan komen- niet meer normaal te rijden..
Het is altijd wel een enorme drukte maker en ook zeker niet de liefste met rijden, maar zoals hij nu doet is echt gewoon niet meer leuk.
Onze bak ligt tussen 2 weilanden met paarden in.
Wanneer deze paarden staan te grazen is er niks aan de hand, hij houd ze wel heel erg in de gaten maar daar blijft het bij.
Nu staat er ook een 2 jarige die -wat logisch is- nogal is een sprintje trekt en speelt met de andere paarden, waardoor mijn paard hélemaal uit zn plaat gaat..
Ook als hij een paard over de straat hoort lopen word hij helemaal knetter gek.
En wanneer de paarden weer rustig zijn blijft die van mij om elk geluidje of beweging aan de kletter gaan.
In het begin kon ik er wel om lachen, maar hij gaat steeds gekker doen en er komt een keer dat ik die onnozele sprongen niet kan uitzitten.
Het is zelfs zo ver gekomen dat ik alleen maar 's avonds rijd wanneer de paarden binnen staan, en heb er nu al 2 keer af moeten stappen omdat ik van alle spanning hyperventilatie kreeg..
Aan de hand of als hij los in de bak staat is er niks aan de hand, hij doet het dus echt alleen als ik erop zit.
Paarden van de wei binnen zetten is ook geen optie, t zijn mijn paarden niet, en ik vind ook dat hij er gewoon aan moet wennen.. Maar hoe?
Ik ben normaal totaal niet bang met rijden, rijd ook geregeld lastige paarden voor andere, maar dit is gewoon niet leuk meer.
Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
Boos worden maakt het alleen maar erger, en negeren helpt niet..
Ik rij hem nu al z'n hele leven in die bak met paarden ernaast maar hij lijkt er gewoon niet aan te kunnen wennen.
Ik heb ook een filmpje van vorig jaar hoe hij toen deed toen de paarden in de wei aan t rennen waren, helaas is dat nog niks vergeleken met hoe hij nu door de bak stormt..
Ik hoef geen commentaar of m'n paard medisch wel goed is, want hij doet dit niet wanneer de paarden niet naast de bak staan.
Ook komt de tandarts elk jaar, osteopaat en masseur komen er vaak genoeg bij, en zadel ligt gewoon goed.
En ik snap dat hij even blij kan worden van andere paarden die aan het rennen zijn, maar hij reageert wel heel overdreven..