Ik heb nu 1,5 jaar een verzorgshetlander, ze is rond de 15 jaar maar gedraagt zich als een 5-jarige!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TrIjNiE__ schreef:Zonder zadel rijden is erg slecht voor de pony haar rug, hier is een topic over geweest : [RT-D] Wat vinden Bokkers van het "zonder zadel rijden"? Ook al doe je het maar een kwartiertje en 1 x per week, zelfs dat is al te veel!
hwn schreef:Kijk en luister naar je pony. Als die vrolijk en vriendelijk is en blijft, en achteraf geen gevoeligheden heeft op de rug, dan kan het wel. Er zijn verhalen bekend (wel in de middeleeuwen of zo wel te verstaan) waar volwassenen lange afstanden aflegden met shetlanders. In verhouding tot hun grootte zouden ze sterker zijn dan een groot paard.
TrIjNiE__ schreef:hwn schreef:Kijk en luister naar je pony. Als die vrolijk en vriendelijk is en blijft, en achteraf geen gevoeligheden heeft op de rug, dan kan het wel. Er zijn verhalen bekend (wel in de middeleeuwen of zo wel te verstaan) waar volwassenen lange afstanden aflegden met shetlanders. In verhouding tot hun grootte zouden ze sterker zijn dan een groot paard.
De shetlanders van toen zijn niet te vergelijken met die van nu hoor. Toch niet op die manier.
hwn schreef:Kijk en luister naar je pony. Als die vrolijk en vriendelijk is en blijft, en achteraf geen gevoeligheden heeft op de rug, dan kan het wel. Er zijn verhalen bekend (wel in de middeleeuwen of zo wel te verstaan) waar volwassenen lange afstanden aflegden met shetlanders. In verhouding tot hun grootte zouden ze sterker zijn dan een groot paard.
tessyke schreef:Ik vind het zeker wel kunnen als je leuke ritjes gaat doen
Dat geeft ze lekker beweging en jij hebt ook lol.
Je bent helemaal niet groot en ook niet te zwaar.
De pony is ook aan de grotere kant dus dat is ook een meevaller.
Ik ben heel benieuwd naar een foto, kleine duo's zijn leuk!