Gister heb ik gereden met mijn bijrijdpaard, en door haar elegante blikken en grote oren is ze toch wel een beetje een ezel..
Ik rijd haar nu ruim 2 jaar bij en het gaat steeds beter, maar voor tips sta ik altijd open!
Paspoortje:
Beauty
Ongeveer 17 jaar
ArabierX...
Niveau boscrossen
Ik rijd haar 2x per week en heeeeeel af en toe hebben we les, ik zou wel meer les willen maar dat gaat helaas niet. Soms gaan we naar buiten, maar ik denk dat we gemiddeld 3 op de 4 keer in de bak rijden.
Tot 2 jaar terug is ze dus alleen maar in het bos gereden en niet dressuurmatig is mij verteld. Ik was/ben ook geen dressuurster (dwz nog nooit KNHS gereden en nog niet eens op B niveau).
Foto's staan niet op volgorde.
Zelf vind ik dat ze nog wat actiever mag lopen en wat meer van achter naar voor. Mijn handen vind ik ook veel en veel te streng vaak, tijdens het rijden heb ik dat niet zo in de gaten maar als ik zo de foto's zie valt dat me heel erg op helaas. Ben ik mee aan het werk, het was eerst nog erger maar mag zeker nog veel minder!
Mijn beugels zijn ook een beetje kort, als ik ze langer doe vliegen mijn benen echt overal heen..
1.

2.

3.

4.

5.

Vergelijkingsfoto, ongeveer 1,5 jaar geleden zag het er zo uit

En een filmpje van een stukje galop:
https://www.youtube.com/watch?v=X_gBZQRKEsg
Tips zijn welkom maar wees lief aub!