Erg overbouwde pony op de achterhand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goriginal

Erg overbouwde pony op de achterhand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 10:16

Hallo, ik rij nu een tijdje een c-pony die flink wat overbouwd is. Ik denk dat hij hierdoor moeite heeft met zijn achterhand eronder te zetten en galloperen vind hij erg lastig, hij valt echt heel snel uit elkaar en gaat dan over in een flinke draf. Wel is het nog een redelijk jonge pony. Ik probeer veel overgangen te rijden en hem goed op te vangen, maar het lukt niet.. Heeft iemand een idee hoe ik de achterhand er beter onder krijg en dat het galloperen beter wordt?

Mvg,

paardjes123

Re: Erg overbouwde pony op de achterhand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:33

Veel in uitjes springen, balkjes draven, overgangen rijden etc maar met een overbouwd paard zal het moeilijker zijn

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:36

Geduld.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:37

Waarom dit dier plagen met iets wat hij fysiek misschien helemaal niet kan? Door gewoon fijn te rijden, wordt hij vanzelf sterker, ook in de achterhand.

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:41

Misschien aan iemand vragen die er veel verstand van heeft?
Of een fysiotherapeut langs laten komen.
Succes!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:44

Hoe oud/jong is deze pony?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:45

er staat dat het nog een jonge pony is ? Hoe oud is deze ?

Een jonkie is vaak namelijk nog wat overbouwd dit trekt met groeien vaak nog wat bij Verder rijdt je een jonkie nog niet veel op de achterhand Maar meer verdeeld over 4 benen naarmate je verder in de training komt en deze wat ouder is ga je meer werken aan de achterhand

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:45

TS ga fijn veel buitenritten met je pony maken. Ga met hem genieten en leuke dingen doen. Laat hem veel buiten ervaren. Neem eens over een boom een sprongetje, fijn galopperen en gewoon genieten van het feit dat je een gave eigen pony hebt.
Heb dus geduld, geniet en ga nu geen dingen van hem vragen die hij helemaal niet kan.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:48

josien_m_ schreef:
Waarom dit dier plagen met iets wat hij fysiek misschien helemaal niet kan? Door gewoon fijn te rijden, wordt hij vanzelf sterker, ook in de achterhand.

Wie heeft het over plagen? Juist Door te trainen op een manier dat hij achter sterker wordt en niet nog meer gewicht op de voorhand plaatst voorkom je blessures

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 11:05

Bedankt voor de reacties, aan sommige heb ik zeker wat!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:08

goriginal, o ja, bijna vergeten, welkom op BOKT :j . Ik zie nu pas dat je pas twee berichten hebt.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 09:21

@pien_2010

Ik ben niet echt nieuw hoor, ik ben meer een stille lezer. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:30

Hoe oud is de pony of lees ik daar overheen?
Als hij nog erg jong is zou ik hem nog een jaartje laten groeien of eventueel de dubbele longe erbij te pakken.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar ik zou er sowieso profesionele hulp bij zoeken mocht je vast komen te zitten ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:40

Idd geduld en een goeie instructrice die weet jou te leren je pony zo te trainen dat hij beter in zijn onder kan krijgen, maar dat heeft echt tijd nodig en ga niet proberen van achter naar voor te rijden als je voor te veel in je handen hebt, dat mag nooit , werk eerst eens op het gemak aan stelling en buiging en leer de pony dat op je zit/been hulp op de juiste manier , longeer zo dat je het binnen achterbeen soepel en buigzaam kan krijgen richting het ruiter gewicht, doe dit niet met hulpmiddelen, dan komt er altijd dwang op te staan en dat werkt averechts .
Maar tijd en geduld moet je hebben en ook de uitdaging om het te willen leren en dat kost ook tijd , als jij je niet ontwikkelt, doet je pony dat ook niet