Hoe paard leren wijken\dressuuroefeningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Hoe paard leren wijken\dressuuroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 15:43

Hallo,

ik wist niet helemaal waar ik dit moest zetten, sorry als het fout staat.

Ik vroeg me af hoe je een paard leert wijken of andere dressuuroefeningen (linker\rechterstelling). Het paardje waar ik nu op rijd is niet bekend bij dressuur en springen is niet helemaal haar ding. Ik ben al even bezig (3\4 weken) en ze gaat nu uit haar eigen al een beetje aan de teugel lopen. *\o/* Dat was ook mijn bedoeling dus het gaat de goeie kant op! Ze is rond 14 jaar (Arabiertje).

Groetjes Elisa, hopelijk hebben jullie tips

Celiien

Re: Hoe paard leren wijken\dressuuroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:52

Vragen aan je instructrice, die zou je tips moeten kunnen geven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:56

ED > RT-V

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:30

Als ze nog maar net een beetje aan de teugel loopt zou ik nog lang niet willen denken aan wijken en andere zijwaartse oefeningen.
Neem les en laat je helpen, maar de basis zal eerst goed bevestigd moeten worden. ;)

ammyamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:53

altijd contact opnemen met je instructeur!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:04

Hoe wordt er dan normaal gesproken met dit paardje gereden? Ben jij de enige die er op rijdt? Want ik neem aan dat ze gewoon onder het zadel is.
Dressuur is namelijk de basis van alles. Zelfs springpaarden en endurancepaarden of paarden waarmee alleen buiten wordt gereden hebben toch meestal wel een basis in de dressuur?

Ik zou les nemen met dit paardje. Een goede instructeur of instructrice kan je altijd veel meer leren dan het internet en zo iemand kan ter plekke zien hoe je paard is en hoe je bepaalde dingen het beste aan kunt pakken.
Je hoeft echt niet elke week les te nemen; je kunt ook een keer in de twee weken doen ofzo. Als je goed les hebt, krijg je vast een hele hoop tips om mee aan de slag te gaan tot de volgende les!
Er zijn heel veel instructeurs die 'aan huis' komen. Vraag eens rond in je omgeving wie er les heeft met zijn/haar (verzorg)paard en van welke instructeur. Ga desnoods bij verschillende mensen kijken om te zien of de manier van lesgeven jou bevalt.

Onthoud dat 'aan de teugel lopen' geen trucje is wat je een paard kunt laten doen. Aan de teugel lopen is een gevolg van goed (en ontspannen) rijden.
Begin ook niet aan het wijken en dergelijke als je de basis nog niet onder de knie hebt. Je paard moet eerst goed aan de hulpen zijn.

ewoudlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:43

Het verstandigste is om les te nemen. Er naast staan en iets uitleggen is beter dan via internet