Proefje op Compromisz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:41

Compri schreef:
Hoihoi,

Ik heb laatst mijn laatste proefje in de B gereden op mijn lievelingspaard Compromisz :) Dit zijn onderlinge wedstrijden, dus het niveau is over het algemeen een stuk lager. Iemand nog nuttige tips? Dan kan ik nog verder met haar oefenen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

PS. Ik vind haar er vaak nogal gespannen uitzien, kan dit kloppen?

Bedankt voor de tips alvast!

Groetjes Sophie

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:41

Je foto's worden niet normaal zichtbaar helaas..
Ik zou ze via een andere site uploaden als ik jou was :)

EllenCesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:44

Je gaat mooi mee in de bochten, je paard kan daardoor soepeler oor de bochten komen.
Op verschillende foto's zijn je benen goed laag en onder je, soms zijn ze teveel naar voren waardoor jij gaat "kantelen" met je romp (naar achteren). Je vangt dat op door je rug hol te trekken. Ik zie geen enkele foto waar je een vlakke rug hebt (en dus je bekken rechtop hebt staan). Misschien ben je op dit moment wat stijf in je rug, of is je rompbalans niet 100 %, waardoor je jezelf blokkeert in je rug. Dat geeft spanning in jouw lichaam wat je altijd terug zal voelen in je paard.
Leren kantelen van je bekken naar achteren, je rug leren ontspannen en misschien je rompbalans verbeteren zou de spanning moeten verminderen. Succes.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:49

Evelyne schreef:
Je foto's worden niet normaal zichtbaar helaas..
Ik zou ze via een andere site uploaden als ik jou was :)

Hahaa zal het volgende keer goed proberen te doen :') is toch een beetje uitproberen

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:51

EllenCesar schreef:
Je gaat mooi mee in de bochten, je paard kan daardoor soepeler oor de bochten komen.
Op verschillende foto's zijn je benen goed laag en onder je, soms zijn ze teveel naar voren waardoor jij gaat "kantelen" met je romp (naar achteren). Je vangt dat op door je rug hol te trekken. Ik zie geen enkele foto waar je een vlakke rug hebt (en dus je bekken rechtop hebt staan). Misschien ben je op dit moment wat stijf in je rug, of is je rompbalans niet 100 %, waardoor je jezelf blokkeert in je rug. Dat geeft spanning in jouw lichaam wat je altijd terug zal voelen in je paard.

bedankt voor de goede tip! ik merk zelf ook dat ik soms wat onstabiel zit, maar wist nooit waar het door kwam. Dit zou me echt kunnen helpen :)

Leren kantelen van je bekken naar achteren, je rug leren ontspannen en misschien je rompbalans verbeteren zou de spanning moeten verminderen. Succes.

Compri

Re: Proefje op Compromisz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:51

ik merk dat ik hier duidelijk nog niet mee kan omgaan :')

Dreamy

Re: Proefje op Compromisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:43

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.