Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bliver schreef:De conclusie is nog steeds heel simpel. Niet aan het been. het heeft wel een oorzaak dat hij van het beenn afvalt maar het is nog steeds niet aan het been. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is. Als je je paard perfect aan de hulpen hebt dan luistert hij ook naar je hulp als hij iets eng vind. Dus les nemen om dat te verbeteren.
bliver schreef:De conclusie is nog steeds heel simpel. Niet aan het been. het heeft wel een oorzaak dat hij van het beenn afvalt maar het is nog steeds niet aan het been. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is. Als je je paard perfect aan de hulpen hebt dan luistert hij ook naar je hulp als hij iets eng vind. Dus les nemen om dat te verbeteren.
lisannee93 schreef:Lielle, klopt. Dat gaf ik ook aan. Maar daarmee is de TS niet geholpen want jullie onderkennen alleen maar het probleem.
bliver schreef:Nee ik onderken helemaal niet het probleem. Als Je paard perfect aan de hulp is zal hij ook over een hindernis gaan ook al vind hij het eng omdat hij ondanks dat hij iets eng vind er toch overheen zal gaan. Als je paard niet aan de hulp is zal hij ook niet over die balk heen gaan al zal het makkelijker zijn om hem over een balk te krijgen.
Mooi voorbeeld is bijv Parcival van Adelinde. Dat paard vond veel eng. Ze heeft hem zelf een keer de ring Op Jumping Amsterdam niet doorgekregen. Wat is dan de conclusie? Paard is niet aan de hulpen. Nu gaat dat beter en loopt hij wel gewoon de ring door, maar hij vind het nog steeds eng.
Maar om lang verhaal. kort te maken TS moet les nemen, hier op bokt word je nooit wijzer.