Wie ziet verbeterpunten in mijn houding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeatTheElite

Wie ziet verbeterpunten in mijn houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:58

Hoi!
Ik ben gisteren met mijn beste vriendin een lesje wezen doen op haar (verzorg) pony.
Ik heb mijn grote angst overwonnen en ben in het zadel geklommen (trauwma aan pony's, paarden doe ik zonder problemen)

Weet iemand iets wat ik kan verbeteren?

1. niet een erg duidelijke foto, maar ben toch in gallop gegaan :)
Afbeelding

2. dit is de mooiste foto vind ik, ook in galop.
Afbeelding

3.Doorzitten in draf, bloedserieus
Afbeelding

Hoop dat jullie iets aan verbeterpunten kunnen vinden! zou me erg helpen

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Wie ziet verbeterpunten in mijn houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:03

Blijf zelf rechtop tijdens doorzitten...

dat is het eerste dat in mij op komt...

op de foto lijk je heel erg achterover te hangen

Christeltjuh

Re: Wie ziet verbeterpunten in mijn houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:06

Ten eerste natuurlijk heel goed dat je je angsten overwint.
Je lijkt inderdaad, zoals hierboven gezegd wordt een beetje achterover te hangen. Daarnaast heb ik het idee dat je daardoor je voeten naar voren steekt. Ook zou je van mij je tenen wat meer naar binnen mogen houden en je schouders op gelijke hoogte mogen houden. Het lijkt namelijk dat je je schouders niet op gelijke hoogte hebt zitten en dat je daardoor je handen niet gelijk houd.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:06

Probeer je voeten niet te ver door te schuiven in de beugels,
en zoals ynskek zegt hang niet zo achterover tijdens doorzitten.
Probeer de teugels goed vast te houden en je schouders wat meer naar achter etc ;)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:07

Leuk dat je je angst overwonnen hebt :)

Zoals Ynskek al aangeeft... En voor zover ik het goed kan zien, heb je je voeten best ver in de beugel zitten. Probeer recht te zitten en hakken uit te drukken.

Succes +:)+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:08

Ten eerste wat goed dat je je angst hebt overwonnen en er toch op bent gegaan. Vind het dan wel heel veel om meteen van jezelf te verwachten dat je super netjes zit. Ik zie ook dat je best wel beetje te groot bent voor de pony en dat is voor je houding ook niet handig.

De foto's zijn niet zo duidelijk, dat maakt het wel lastiger om er dingen van te zeggen.

Wat ik wel zie is dat je je voet vrij ver in de beugel hebt, en je hak optrekt en tenen naar buiten wijzen. Probeer de beugel onder de bal van je voet te houden en je hele been vanaf de heup meer naar binnen te draaien, denk aan hakken naar buiten draaien en been (zonder veel spanning) af te laten zakken.

Ik zie op de foto dat je doorzit dat je wel achterover gaat hangen. Soms voelt het dat je dan makkelijker mee kan bewegen maar het tegendeel is waar. Probeer in het midden te blijven op je twee zitbeentjes, die mooi naar beneden wijzen, zo blijf je in balans. Nu duw je eigenlijk met je zit de pony onder je uit... en heb je alleen nog maar de teugels om te zorgen dat je blijft zitten.

Nou dit waren mijn tips... was je van plan vaker op de pony van je vriendin te rijden of was dit eenmalig?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:16

Je topic voldoet niet aan de regels, je moet 5 duidelijke foto's hebben.

Maar knap dat je je angst overwint, maar je ziet de spanning nog wel, waardoor je achterover gaat hangen.
Je hebt je teugels te lang, waardoor je je handen op schoot hebt en je iets naar achter leunt.

Dus, teugels korter en rechtop!
Probeer ook je hakken naar beneden te houden!

Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:46

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Hier kan je lezen wat temmen is.