Ik hoop dat het hier goed staat

Het is een lang verhaal geworden.. Mijn excuus alvast
Heb (weer) even wat advies nodig.... Weet even niet waar ik goed aan doe, ga het ook nog even posten in het centraal topic cushing
Omschrijving van de pony;
-c-pony
-24 jaar
-cushing (4weken medicijnen, prascend nu)
-word 4 x per week bereden
-ziet er beter uit dan ooit tevoren (qua gewicht)
Pony is in mijn bezit gekomen toen ik +/- 10 jaar was, toen ik 14 was is hij verkocht omdat hij te klein werd, maar nog te jong was om niks te doen aan hele lieve mensen die met heel hun hart voor hem hebben gezorgd. Ongeveer 4/5 jaar geleden is hij terug in mijn bezit gekomen, mensen moesten hem weg doen en ik was (gelukkig!!!) de eerste die ze een bericht stuurden.
Er rijd een meisje van 10 op hem, lief, verantwoordelijk en overbezorgd meisje.
Het is eigenlijk altijd goed gegaan, enige is dat hij sinds 2 jaar steeds af viel en weer aan kwam. Afgelopen winter kreeg hij een mega dikke vacht en augustus dit jaar zei mijn stal baas (tevens dierenarts) hem te willen testen op cushing. De tests wezen cushing uit en hij is nu sinds een week of 4 op medicatie gezet..
Nu merk ik al een week of 2/2,5 op dat het niet meer mijn pony is... Hij eet slecht, vind zijn maatje op de wei niet meer leuk, komt niet meer voor zichzelf op en lijkt het rijden minder leuk te vinden, waar hij altijd kon genieten van een buitenrit en een galopje in een open veld heeft hij er nu (lijkt) geen fut meer voor.
De ene keer gaat het super zoals afgelopen maandag.. Was hij weer even de oude maar ik zie hem langzaam achteruit gaan. Hij "zwikt" ook vaak z'n ene voorbeen.
Ik heb iets bedacht, maar wil kijken wat bokt hiervan vind.
Ik wil hem de aankomende maand, 2 a 3 keer per week longeren (zodat hij z'n bespiering en conditie niet verliest) en verder lekker op de wei gooien en z'n ding laten doen. Dan na een maand kijken hoe het gaat en evt weer onder het zadel, of niet..
Waar denken jullie dat ik slim aan doe?
Hij is pas nagekeken door de osteopaat (zus van de dierenarts) zij is ook dagelijks op stal, dus ziet alle veranderingen en grijpt in waar nodig...
De dierenarts is 24/7 aanwezig en komt letterlijk voor elke scheet kijken omdat ik haar roep
Tandarts is geweest
Dus ik denk dat behalve dat hij gewoon op is.. En ik wil dat zwikken even laten nakijken dat er verder niet meer iets medisch kan zijn..
Iemabd tips? Een beter schema voor hem? Moet ik hem misschien gewoon een maand helemaal op rust zetten?
Help.. Waar doe ik goed aan? Ik wil het beste voor mijn maatje...
Alvast bedankt!
Groetjes Lindsay