Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
riskatc schreef:Voor beide geldt: oefenen en tijd. Het is een kwestie van kracht, balans en souplesse die ze nog verder moet ontwikkelen. Probeer het rustig op te bouwen, beter een lange zijde goed dan 2 rondjes moeizaam. Voor na het galopperen: weet niet wat je nu doet, maar ga afwisselende oefeningen doen zoals figuren rijden, keer overgang stap en weer draven. Zorg dat je met andere dingen bezig bent waardoor haar koppie uit de galop-modus gaat. Longeren met bijzet kan zeker helpen, ook dubbele lijnen kan een idee zijn. Het gaat om de buiging in het lijf. Als ze van nature makkelijk rechts buigt en dus links wat stijver is maakt het de linkergalop net wat moeizamer en minder gecontroleerd. Werk daar ook in je andere oefeningen mee. Eventueel kan iets verlichte zit ook helpen in de linkergalop, maakt het voor beide wat makkelijker. Hopelijk heb je hier wat aan. Benieuwd hoe het gaat als je een aantal weken of maanden verder bent!
alice0cullen schreef:Ik heb een goede instructrice maar was benieuwd naar jullie opinie.
Mijn vorige instructeur was heel erg van als je nu de galop niet doet leert hij het nooit meer.
We gaan nu bezig met balans en kracht opbouwen in stap en draf en dan een keer in de week longeren met een bijzetter. Eerste instantie zonder galop.
Dan zien we het wel weer verder.
Mijn vraag is wel, ik moet nu wel galopperen op de volte zou het makkelijker voor het paard zijn als we in eerste instantie rechte stukken doen of maakt dat niet uit.