Ebbeny (Johnson x Ferro) op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Ebbeny (Johnson x Ferro) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:53

Hallo bokkers,

Hier weer eens een topic van mij en Ebje.

Begin dit jaar zijn we begonnen met starten in de B. Thuis gaat dit eigenlijk heel goed. Alleen op vreemd terrein is dit drama..
Proeven met hele erge spanning, vliegles, of gewoon echt niet rondkomen.. enkel keertje gaat het redelijk en scoren we toch wat.

A fijn gelukkig mochten we dit weekend thuis :) Al had ik wel even de kriebels net voor ik de ring in ging, laat ze me niet in de steek? Doet ze het?
Maar gelukkig deed ze braaf der rondje. Heb best op safe gereden omdat ik in april voor het laatst thuis gestart had en dus wel weer is een ontspannen proef wilde.

Ook hadden we vrijdag voor het eerst een marathon gereden voor de wagen en had ik aardig wat spierpijn verwacht
Plus dat ik het idee had dat het zadel niet goed ligt en merkte dat ze hier op reageerde. (Afgelopen maandag is de zadelmaker geweest en heb helaas gelijk.. vrijdag gaan we voor een ander zadel)

Het waren geen wereld proefjes maar we hebben gedaan wat er gevraagd werd en na “omstandigheden” was ik dik tevreden.
Halsstrekken werd beloond met 2 8en en verder hadden we een hoop 6en en 7ens en 1 x een 4

Uiteindelijk zijn we van de 10 deelnemers 2 x 1e geworden met 199 en 205 punten. Teller staat nu op B+17

Ik heb niet veel foto’s.. maar in ieder geval “iets” om met jullie te delen

Paspoortje:
Ebbeny
Merrie
Johnson x Ferro
5 jaar
1.64 mtr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:56

Wat een mooi dier, ziet er netjes uit! Wel een tip, als je stelling wilt of ik weet niet wat je precies aan het doen was, lijk je geneigd om je binnenhand over de hals te doen en terug te werken, probeer juist je hand naar binnen te brengen en opzij.

betadine

Re: Ebbeny (Johnson x Ferro) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:05

Joolien ik denk dat ze dat doet om te vermijden dat hij op de binnenschouder valt. Herken het een beetje omdat ik soms zelf die neiging heb om de schouders met mijn hand opzij te duwen. Als het daardoor komt zal het wel wegtrekken met meer balans en juiste bespiering.

Wel vind ik dat je houding niet goed is door je zadel. De kniewrongen duwen je benen te ver naar achter of je zit 1 of 2 gaatjes te kort, maar er klopt precies iets niet.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:16

Mijn houding is idd bagger maar al veel beter dan dat het geweest is.
Vd winter toen Ebje niet zo braaf was.. ben ik korter gaan zitten (tekort)
En niet meer langer gaan zitten.. hierdoor vallen mijn onderbenen naar achter
Zadel heeft behoorlijk wat wrong.. dus dat icm met te korte beugels.. wordt er niet beter op :P

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:28

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:26

Super leuk paardje ! Het enige wat ik kan zeggen is dat je misschien je handen wat meer recht op kan houden.

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:55

Ziet er leuk uit! Je mag volgens mij wel wat trotser zitten, je schouders iets meer naar achteren.
Ik vind je handhouding op zich wel netjes, je geeft haar in elk geval goed de ruimte. Blijf goed oefenen om de stelling en buiging voor elkaar te krijgen. Is lastig met een jong paard, maar als je consequent bent komt dat wel goed. Ik deed zelf in het begin bij mijn jonge paard ook mijn binnenhand wel eens over de hals heen om haar duidelijker in stelling te nemen (was een tip van de instructrice), inmiddels lukt dat beter, en nu is dat al helemaal niet meer nodig.

Ben je zo lang of lijkt dat maar zo (jaloers.... ben zelf een pukkie). Het lijkt bijna alsof je wat te lang bent voor je zadel waardoor je met je benen echt tegen de wrong aanduwt. Misschien dat het helpt als je je beugels wat langer doet, maar dan kan het zijn dat je benen wel erg onder je zadel vandaan komen.

Heel veel succes in het L1!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 21:55

Dankje!
zadel heeft vrij korte zweetbladen en ik zit erg kort. . Ik ben 1.69 hihi

kwa stelling moet ik juist opletten dat ik niet te veel doe. . Ben snel geneigd haar dubbel te vouwen mede doordat Ebje net een elastiekje is hihi

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:40

Moderatoropmerking:
Enkele berichten verwijderd. Denk erom dat, wanneer je in een topic op HAW reageert, je reactie rijtechnisch commentaar moet bevatten!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:18

Wat leuk om een topic van Eb te zien! We waren samen bij de meeting op de Wassenaarse Slag in mei, ik ben van Flash (die draver) :D
Het rijden ziet er netjes uit, meeste puntjes zijn al gegeven :) Wanneer ga je de overstap naar de L1 maken?
Dat te kort zitten herken ik wel. Alleen doe ik dat omdat ik anders niet in mijn zadel pas. :+ (Te korte zweetbladen, zweetblad eindigt in mijn knieholte, haha).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:13

Wat een knapperd om te zien. Je zou zo niet zeggen dat het een bommetje is.
Dat omvallen in de wendingen is heel herkenbaar. Probeer eens met wat minder stelling te beginnen in de training, focus op het op vier benen houden door de buitenkant goed te begrenzen en met je binnenbeen op de singel haar rechtop te houden zeg maar. Lekker op de grote volte oefenen. Lukt dat dan ga je een stapje verder door haar voorhand wat naar binnen te plaatsen zonder dat ze naar binnenvalt. Zo bouw je dat langzaam op en pak je elke keer wat meer stelling. Binnenbeen op de singel houden. Door je been naar achter te leggen, vraag je de achterhand naar buiten te gaan ten opzichte van de voorhand waardoor ze dus naar binnen valt. Door de voorhand als eerste de wending in te sturen, hoef je enkel met je benen de buiging te vragen.
Succes met dit mooie bommetje!

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:07

Wat een leuk paard! Let er op dat je je onderbeen niet te veel optrekt, en probeer deze lang te maken door je hak een beetje uit te drukken. Klein aandachtspuntje ;) Veel plezier en veel plezier straks in de L1.

Iefke_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:54

Wat een plaatje! Zo te zien ben je erg geconcentreerd bezig, omdat je tong naar buiten komt ;-) Als je nog wat 'trotser'gaat zitten, is het plaatje helemaal af. Succes!